Trápia vás tráviace ťažkosti? Vyskúšajte tieto tipy na zlepšenie

Azda niet človeka, ktorý by z času na čas nemal nepríjemné pocity v bruchu. Prejavujú sa ako nepríjemné škvŕkanie, nafukovanie či pálenie záhy. Niekedy pociťujeme bolesti v rôznych častiach brucha. Ak je príčinou bolesti žalúdok, tak je bolesť lokalizovaná v strednej časti brucha – medzi rebrami. Inokedy zas môže byť na vine napríklad žlčník – vtedy sa silná, pichavá bolesť objaví v pravom boku.

Bolesti môžu byť krátkodobé a po niekoľkých hodinách prirodzene zaniknú. Vtedy je pravdepodobne ich príčinou strava – veľmi sme sa prejedli, zjedli sme niečo nezdravé či príliš pikantné, čím sme podráždili vnútorné orgány.

Ak sa však bolesti alebo nepríjemné pocity objavujú pravidelne, mali by ste spozornieť. Vaše trávenie hlási, že niečo nie je v poriadku. Čo sa mohlo stať?

Jeme viac, ako by sme mali

Množstvo skonzumovaného jedla patrí k častým spúšťačom tráviacich problémov. Ak máte sedavé zamestnanie a výdaj energie je skôr nepravidelný, premýšľajte nad množstvom jedla, ktoré počas dňa prijmete.

Teraz nehovoríme o zbytočnom kalorickom príjme, aj keď postupné priberanie patrí medzi bežné neduhy súčasnej spoločnosti.

Zamyslite sa skôr nad procesom, ktorý v tele počas dňa prebieha. Žalúdok je orgán, ktorý má na starosti trávenie potravy. Najlepšie funguje vtedy, keď má možnosť svoju prácu dokončiť – stráviť potravu do posledného zvyšku.

K tomu mu pomáhajú tráviace enzýmy a čas. Veľa ľudí má vo zvyku jesť priebežne počas celého dňa – po raňajkách malá porcia ovocia na desiatu, po obede dezert, po večeri ešte niečo k telke. Neustály prísun jedla nedovoľuje žalúdku stráviť všetku potravu.

Zvyšky nestrávenej potravy v žalúdku kvasia, čo spôsobuje nepríjemné pocity ťažkého brucha, únavy a často aj pálenie záhy.

Dajte si záväzok, že medzi jedlami nebudete pojedať drobnosti a ďalšiu porciu hlavného jedla si dáte až vtedy, keď pocítite hlad.

Prvé dni môžu byť náročné, pretože telo je zvyknuté na neustály prísun cukru, vydržte však aspoň týždeň. Odmenou vám bude ľahšie trávenie, chudšia postava a oveľa viac vitality.

Maličkosť pre vašu dennú rutinu, veľká vec pre trávenie

Tak veľa sa pri trávení hovorí o dôležitosti prijímania ovocia a zeleniny. Viete, čo je dôvodom tohto odporúčania? Samozrejme, že zelenina a ovocie dodávajú do tela vitamíny a minerály. Oveľa väčšiu službu však pre trávenie robia kvôli inej látke, ktorú obsahujú. Tou látkou je vláknina.

Vláknina je potravou pre črevný mikrobióm a probiotické kultúry v ňom. Vďaka vláknine dokážu tieto kultúry rásť a robiť svoju prácu – chrániť správne trávenie a hlavne rozvíjať imunitu.

Odporúčaná dávka vlákniny pre dospelého človeka je zhruba 20 – 25 g denne. Vlákninu môžete prijímať v strave vhodne zvolenými potravinami – preštudujte si zoznam potravín s vysokým obsahom vlákniny.

Ak je pre vás varenie s týmito potravinami obtiažne, vyskúšajte doplnky s obsahom vlákniny na prírodnej báze.

Čo robiť, keď nastúpia problémy?

Dodržiavať dobré zásady pre trávenie niekedy nestačí, alebo je už neskoro. Ak sa bolesti v tráviacom trakte objavujú pravidelne, môže ísť o príznaky vážnejších problémov.

Medzi najčastejšie ochorenia tráviaceho traktu patrí baktéria helikobakter pylori, ktorá postihuje zhruba 30 % populácie.

Uistite sa, že vaše telo nie je infikované touto baktériou – k dispozícii máte rôzne diagnostické metódy – gastroskopiu u vášho lekára, ale aj domáce testy na helikobakter, pri ktorých sa výsledok dozviete už do 10 minút.

Vyskúšajte prírodné spôsoby

Bez zmeny stravovacích návykov, odľahčenia stravy a podpory tráviacich enzýmov sa tráviacich ťažkostí asi natrvalo nezbavíte. Pri ceste za správnym trávením vám môže byť nápomocná príroda. Ak nechcete svoje telo zaťažovať silnými liekmi, vyberte si z prírodných možností.

živica vzácnej Mastichy

Zdroj: mastichaterapia.sk

Chioská masticha je živica, ktorá sa získava zo stromov na gréckom ostrove Chios. V tradičnej medicíne sa už stáročia používa pri tráviacich problémoch.

V starom Grécku sa masticha žula ako žuvačka a tak sa z nej uvoľňovali účinné látky. Dnes sa z mastichového prášku vyrábajú výživové doplnky, ktoré sa kapsulujú – čistý mastichový prášok hľadajte pod označením Original Masticha.

Masticha sa môže spájať aj s inými prírodnými látkami, ktoré aktívne podporujú jej účinky. Odtiaľ pochádza názov Masticha Active.

Tieto produkty sú charakteristické príjemnou chuťou a vôňou vzácnej živice mastichy, ktorá bola v minulosti prístupná len kráľom.

výživový doplnok Masticha

Zdroj: mastichaterapia.sk

Masticha prispieva k správnej činnosti tráviaceho traktu, preto ju môžete vyskúšať aj pri vašich problémoch. Keďže patrí medzi prírodné možnosti, jej užívanie neprináša žiadne vedľajšie účinky.

Na záver by sme len chceli dodať – starajte sa o svoje trávenie skôr, ako bude neskoro.