Podpora imunity nie je témou len v zime: tieto zásady by ste mali dodržiavať celoročne

O podpore imunity sa hovorí najmä počas jesenných a zimných mesiacov. Menej slnka, viac stresu a tiež horšie počasie práve v tomto období podporujú šírenie rôznych vírusov. Chytiť okolo Vianoc alebo po oslavách Nového roka nejaké vírusové ochorenie preto nie je ničím výnimočným. Ak chcete byť dostatočne chránení a urobiť maximum pre svoje zdravie, podpora imunity by nemala byť témou len v zime.
podpora imunity

Zdroj: Pexels.com

Vybrať si kvalitné prípravky na podporu imunity a z času na čas, keď práve nezabudnete, ich užiť však nestačí. Aby mala podpora imunity naozaj zmysel a hlavne efekt, malo by ísť o dlhodobý proces, kedy nielenže budete počúvať signály vášho tela, ale pokúsite sa vyhýbať rôznym lákadlám.

Napokon, imunitný systém je celkom zložitým mechanizmom a u každého funguje trošku inak. Existujú však zásady, ktoré sa pre posilnenie imunity rozhodne oplatí dodržiavať.

Dostatok spánku

Spánok nie je luxus, práve naopak, ak ho máte dostatok, pre svoje telo robíte to najlepšie čo môžete. Doprajte si minimálne 7 hodín spánku každú noc a snažte sa, aby bol čo najkvalitnejší. Pri dlhodobom nedostatku spánku obranyschopnosť organizmu prudko klesá a tak kľudne môžete aj každé 2-3 mesiace podľahnúť viróze.

Nedostatočný spánok môže tiež viesť k priberaniu na váhe. Keď ste unavení, vaše telo produkuje viac hormónu grelínu, ktorý zvyšuje hlad a chuť do jedla. Pri nedostatku spánku sa zvyšuje aj hladina stresového hormónu kortizolu. To môže viesť k chuti na nezdravé potraviny a k priberaniu na váhe.

Dostatok spánku je nevyhnutný na udržanie zdravej hmotnosti. Je dôležitý aj na zníženie hladiny stresu a zlepšenie nálady.

Doprajte si zdravý pohyb

Celý deň sedíte v kancelárii a keď konečne prídete domov, tak opäť len sedíte? Tak by to rozhodne nemalo byť. Zdravý pohyb je kľúčom k posilneniu imunity, v zime samozrejme s patričnou výbavou, aby vám nebolo zima. Nemusíte hneď ísť zdolávať kopce či trénovať na maratón, niekedy postačí dlhšia prechádzka či ľahší beh.

Zdravý pohyb prináša mnoho výhod. Keď sa hýbete, rozprúdite krv a zvýšite si srdcovú frekvenciu. To je skvelé pre vaše celkové kardiovaskulárne zdravie. Takisto rozhýbete a precvičíte svoje svaly. To môže pomôcť zlepšiť váš svalový tonus a silu.

Navyše, keď ste aktívni, spaľujete kalórie. To vám môže pomôcť udržať si zdravú hmotnosť alebo v prípade potreby schudnúť. A napokon, pri cvičení sa uvoľňujú endorfíny, vďaka ktorým sa môžete cítiť dobre.

Menej stresu

Ak máte pocit, že na vás každú chvíľu „lezie“ nádcha, príčinou môže byť dlhodobý stres. Ten preukázateľne narúša prirodzenú obranyschopnosť organizmu. Keďže v dnešnej dobe nie je možné úplne sa vyhnúť stresu, mali by ste ho aspoň v rozumnej miere obmedziť a pravidelne si dopriať chvíle oddychu.

Chronický stres môže viesť k oslabeniu imunitného systému, čo nás môže urobiť náchylnejšími na prechladnutie a iné choroby. Aby sme znížili úroveň stresu, mali by sme sa snažiť robiť si pravidelné prestávky na relaxáciu a odbúranie stresu, či už to znamená prechádzku vonku, čítanie knihy alebo trávenie času s priateľmi a rodinou.

Kvalitné výživové doplnky

Zrejme vás neprekvapí, že vplyv na imunitu má aj samotná strava. Tá by mala byť pestrá a vyvážená, pričom na jedlo by ste si mali vyhradiť dostatok času. Opäť ale nejde o jednoduchú úlohu, naša strava je často príliš jednostranná a nie práve z kvalitných zdrojov. Aj z tohto dôvodu sú cennou pomôckou kvalitné výživové doplnky.

K výberu už iba posledná rada. Doplnky na podporu imunity si vyberajte skôr podľa zloženia, ako reklamných tvrdení. Podľa zloženia presne zistíte, koľko vitamínov, minerálov či iných zložiek z prípravku prijmete.

Existuje niekoľko miest, kde si môžete kúpiť kvalitné lieky na podporu imunity. Môžete ísť do kamenného obchodu alebo si ich kúpiť pohodlne online. Jeden z internetových obchodov, kde môžete získať kvalitné lieky na podporu imunity sú etabletka.sk.