4 triky, ktoré vám pomôžu k zdravému spánku

Ak si chcete dopomôcť k zdravému spánku, mali by ste sa zameriavať nielen na aktivity, ktoré robíte pred spaním, ale na celkový režim vášho dňa. Spánok ovplyvňuje životospráva a rovnako aj psychické nastavanie. Spánok nám dokáže pokaziť psychické vypätie, ale rovnako aj nedostatočná tma alebo nadbytok energie. Aký má spánok vplyv na naše zdravie a čo s tým má spoločné vaše zdravotné poistenie?

Zdroj: súkr.archív

Spánok a zdravie

Kvalite spánku a tiež vplyvom nedostatku spánku na kvalitu života sa už venovali mnohé výskumy a odborné štúdie. Ako uvádzajú autori článku Sleep and Health – Everywhere and in Both Directions poruchy spánku sú podľa mnohých štúdií často spojené so širokým spektrom psychických a fyzických stavov a majú negatívne vplyvy na zdravie, náladu a kvalitu života. Medzi spánkom a zdravím sa odhaľuje čoraz viac spojení, práve preto je jasné, že poruchy spánku prispievajú k rozvoju rôznych zdravotných a psychiatrických ochorení.

Poruchy spánku môžu byť následkom stresu, bolesti, niektorých druhov liekov, či napríklad aj prostredia. Niektoré zdravotné ťažkosti (psychického alebo fyzického charakteru) môžu tiež výrazne ovplyvňovať spánok.

Úplný základ, ktorý môže urobiť každý z nás pre lepší spánok predstavuje starostlivosť o naše zdravie teda kvalitná zdravotná poisťovňa, ktorá nám zároveň poskytne účinné zdravotné poistenie.

V prípade, že nie ste spokojný so svojou terajšou poisťovňou a očakávate od zdravotnej starostlivosti viac, môže vám pomôcť aj zmena zdravotnej poisťovne.

Triky pre lepší spánok od odborníkov

Prvým trikom, ktorý môžete pre lepší spánok použiť aj vy je cvičenie. Napríklad článok Exercise effects on sleep physiology sa zaoberá vplyvom cvičenia na centrálnu nervovú

sústavu. V zhrnutí autori konšatutjú, že cvičenie môže predstavovať silný stimul pre fyziologické mechanizmy spiaceho človeka v primeranom množstve. Primerané cvičenie tiež redukuje množstvo stresu, čo môže pomáhať pri lepšom zaspávaní.

Ďalším dôležitým krokom je vytvorenie večernej rutiny. Dajte si striktný čas kedy sa navečeriate, aby si vaše telo vedelo jedlo spracovať ešte predtým ako pôjdete spať. Vďaka tomu si lepšie oddýchnete a aj regenerácia vášho tela bude výdatnejšia.

Následne si vytvorte čas na pokojné aktivity, ktoré vás príjemne utlmia – vhodné je napríklad čítať alebo pozerať upokojujúci film. Pozitívne pôsobia aj upokojujúce teplé nápoje, či napríklad teplá uvoľňujúca vaňa, či aromaterapia.

S kvalitou spánku úzko súvisí aj zdravá strava. Kvalitná zdravá strava spolu so spomínaným pohybom zaručia zdravie vášho organizmu. Zdravie je základným predpokladom pre zdravý spánok.

Ak máte vážne problémy so spánkom, môžete navštíviť odborníka, prípadne si môžete nechať predpísať lieky na spanie. Počas pandémie sa množstvo konzumovania týchto liekov výrazne zvýšilo, čo sa spája aj so zhoršeným mentálnym zdravím.

Pri akýchkoľvek problémoch so zdravým je základom vašej zdravotnej starostlivosti vami vybraná zdravotná poisťovňa a vaše zdravotné poistenie. Zmena zdravotnej poisťovne sa dnes dá urobiť rýchlo aj online prostredníctvom pár kliknutí na online prihláške a vyplnením základných informácií. Preto ak nie ste spokojní s vašou zdravotnou poisťovňou a vaším zdravotným poistením, môžete to jednoducho zmeniť.