McDonald’s „refreshol“ receptúru šalátov, ktoré si teraz vychutnáš z udržateľného obalu

Po nedávnom vylepšení hovädzích burgerov prichádza spoločnosť McDonald’s s ďalšou novinkou. Líder v gastro segmente sa tentokrát zameral na portfólio zeleninových šalátov. Tie sú po úprave receptúry ešte čerstvejšie a chutnejšie ako kedykoľvek predtým. Zákazníkov zaujme aj nové papierové balenie bez plastového viečka, ktoré McDonald’s uviedol ako ďalší krok v oblasti udržateľnej stratégie, na základe svojho záväzku minimalizovať plastový odpad vo svojich reštauráciách.

Zdroj: McDonald´s

Spoločnosť McDonald’s predstavila zmenu receptúry, vďaka ktorej dokáže zabezpečiť ešte lepšiu chuť a čerstvosť obľúbených šalátov. Chuťové bunky zákazníkov roztancuje nový šalátový mix tvorený z rímskeho šalátu, rukoly, frisee a repy, doplnený chutnými cherry paradajkami a uhorkami od dodávateľa Slovatys, ktorý od jari do jesene odoberá úrodu od slovenských pestovateľov.

McDonald’s sa však nezameriava iba na podporu lokálnych dodávateľov. Starostlivo dbá na dodržiavanie štandardov udržateľného poľnohospodárstva a venuje pozornosť tomu, aby polia ostali plné živín a pestovanie nenarušilo životné prostredie. V reštauráciách preto nájdete rímsky šalát pestovaný farmármi z farmy Winnicka salata, a z ďalších poľnohospodárskych podnikov fungujúcich na princípe udržateľnosti, ktoré dodávajú šalát spoločnosti Eisberg, priamemu dodávateľovi spoločnosti McDonald’s. Počas zimných mesiacov odoberá McDonald´s šaláty prevažne zo Španielska, kde je priaznivejšia klíma.

Zákazníkov poteší nielen „refreshnutá“ chuť, ale aj možnosť prispôsobenia kuracích šalátov, do ktorých si teraz môžu pridať dva šťavnaté kúsky kuracích pŕs vo forme Chicken Strips či kus chrumkavého grilovaného mäsa navyše. Grilled Chicken šalát, Crispy Chicken šalát či Veggie šalát prinášajú zákazníkom teraz ešte väčší gurmánsky zážitok, prispôsobený ich chuťovým preferenciám. Vylepšené verzie šalátov sú dostupné vo všetkých reštauráciách McDonald’s na Slovensku, pričom aj naďalej sú v cene veľkých šalátov zahrnuté krutóny a vybraný dresing.

V McDonald’s máme neustálu potrebu meniť veci k lepšiemu. Vďaka rôznym inováciám sa preto snažíme zlepšovať nielen naše služby, ale zameriavame sa aj na rôzne časti nášho sortimentu. Po hovädzích burgeroch tak prišli na rad aj šaláty, ktoré sme s pomocou kvalitných surovín „refreshli“ do ešte chutnejšej a čerstvejšej verzie. Uvedenie tejto novinky je však o to výnimočnejšie, že prichádza spolu s novým udržateľným balením bez plastového viečka. Samotná zmena obalu je veľmi zložitý proces, ale uvedomujeme si, že práve takáto zmena má vzhľadom na našu veľkosť značný pozitívny vplyv na životné prostredie, “ hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka pre McDonald’s na Slovensku.

Inovatívne obaly ušetria niekoľko desiatok ton odpadu ročne

Cieľom spoločnosti McDonald’s je minimalizovať používanie plastových obalov a zlepšiť recykláciu odpadu vo svojich prevádzkach po celom svete. Na globálnej úrovni si vytýčila cieľ do roku 2025 používať iba obaly z obnoviteľných, recyklovaných či certifikovaných zdrojov. Preto sa v posledných rokoch veľmi intenzívne aj na Slovensku zameriava najmä na inovatívne a ekologickejšie alternatívy balení.

Výmena šalátových obalov za udržateľnejší variant ušetrí ročne na Slovensku až 6,5 tony plastového odpadu, pričom sa zapíše k ďalším významným obalovým zmenám, ktoré reštaurácie McDonald’s už v minulosti na Slovensku zaviedli. Doposiaľ najvýznamnejšou bola výmena plastových téglikov na džúsy a šejky, ktorá ušetrí až 30 ton plastu ročne. Opomenúť však nemožno ani výmenu plastového príboru za drevený variant (16 ton), plastových slamiek za papierové (10 ton) či podávanie téglikov na zmrzlinu McFlurry bez plastového viečka a veľkej plastovej lyžičky (8 ton). McDonald’s stále uvažuje o zavedení bezslamkovej alternatívy.

Dôležité je správne triedenie

Rovnako ako minimalizácia plastu je dôležité aj správne triedenie vyprodukovaného odpadu. Málokto zo zákazníkov obľúbeného reťazca dnes vie, že McDonald's už od roku 2003 triedi všetky obaly, ktoré zákazníci zanechajú v slovenských reštauráciách. Vzhľadom na využívanie služieb ako McDelivery či McDrive však nie je možné triediť po zákazníkoch úplne všetky použité obaly, pretože sa nachádzajú mimo reštaurácie. McDonald’s tak neustále apeluje na správne triedenie aj v domácnosti.

Našu budúcnosť máme v rukách my sami

Udržateľnosť je kľúčom k lepšej budúcnosti. Preto spoločnosť McDonald’s už dlhodobo podniká kroky, ktoré vedú k ekologickejším riešeniam, a zároveň motivuje svojich zákazníkov a zamestnancov, aby taktiež naskočili na vlnu udržateľnejších riešení. V rámci kampane Naše pretože inšpirovala minulý rok spoločnosť McDonald’s zákazníkov hľadaním dôvodov, pre ktoré sa oplatí opustiť komfortnú zónu a zamyslieť sa nad udržateľným spôsobom života. Zároveň spustila aj dlhodobý interný program s názvom #Mekáčupratuje, prostredníctvom ktorého aj naďalej motivuje zamestnancov, aby proaktívne a ešte častejšie zbierali odpadky v bližšom aj vzdialenejšom okolí prevádzok po celom Slovensku. Aj vďaka tomu upratovacie hliadky Trash Patrols vyzbierali doposiaľ viac ako 350 vriec odpadu.