Zdravý životný štýl: Cvičiť a zdravo sa stravovať už nestačí

Ešte donedávna by ste pri otázke ohľadom zdravého životného štýlu dostali dve základné odporúčania. Mať vyvážený jedálniček a pravidelne sa hýbať. Doba sa ale zmenila a dnes už zdravý životný štýl nie je len o týchto dvoch atribútoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, čo sa zmenilo a ako si udržiavať fyzické aj psychické zdravie v dnešnej uponáhľanej dobe.

Na mentálnom zdraví a prístupe k životu záleží

Boli časy, keď cvičenie bolo považované za gro zdravého životného štýlu. Žijeme však v časoch, kedy je celý deň strávený v práci bežným štandardom, nároky na pracovný výkon sa zvyšujú a čoraz častejšie sa bohužiaľ hovorí o takzvanom vyhorení.

Dnes, viac ako kedykoľvek predtým, je preto dôležité starať sa aj o svoje mentálne zdravie. Práve toto je faktor, ktorý jednoznačne zdravý životný štýl ovplyvňuje. Ako si teda udržiavať zdravý životný štýl?

Pozitívny prístup k životu sa dá naučiť

Rodení optimisti majú život jednoduchší. Dobrou správou je, že myseľ sa dá na pozitívny prístup naprogramovať. Mať zdravý životný štýl je aj o sebazdokonaľovaní a ak aj v niečom neuspejete, poučte sa a pohnite sa ďalej. Sú obdobia, kedy sa problémy kopia a ocitáme sa v začarovanom kruhu. Skúste pozerať na problém ako na príležitosť. Problémy a prekážky vás potom naopak budú posúvať vpred.

Pravidelný pohyb je dôležitý

Nie, nemusíte hneď začať trénovať na maratón či inú súťaž. Dôležité je zaradiť pohyb do svojho života a urobiť si z toho rutinu. Pravidelné cvičenie predlžuje život a vy budete zdravší. Nemáte čas cvičiť? Vymeňte výťah za schody, choďte viac pešo, buďte aktívni. Čo tak nosiť svoje športové tenisky so sebou? V kvalitnej športovej obuvi bude aj krátka prechádzka pravou fyzickou aktivitou.

Vyvážený jedálniček je kľúčom k zdravému telu

Cukrovka a srdcový infarkt sú civilizačné choroby, ktoré sužujú ľudí po celom svete. Dá sa im však predchádzať práve zdravým jedálničkom. Znížte konzumáciu sladkých a slaných jedál. Obmedziť či úplne vylúčiť by ste mali aj jedlá z nasýtených tukov. Naopak by ste mali zaradiť do jedálnička zdravé tuky, ovocie, zeleninu, vitamíny a minerály.

Dodržujte pitný režim

Aby naše telo pracovalo správne, je potrebné dopriať mu pravidelne dostatok vody. Okrem správneho fungovania orgánov sa vďaka vode telo dokáže jednoducho a rýchlo očistiť. Nemusíte piť len čistú vodu. Buďte kreatívni. Začnite deň pohárom smoothie s pridaním dôležitých proteínov a zbaľte si do práce šťavnaté ovocie bohaté na vitamíny. Aj takto môžete telu dopriať tak dôležitú vodu.

Prespite sa do zdravia

Telo aj myseľ potrebujú regeneráciu, ktorú zabezpečí dostatok spánku. Vytvorte si vyhovujúci spánkový rituál, ktorý vám pomôže lepšie zaspať. Veľmi populárna je joga, meditácia a aróma-terapia pred spánkom, ktoré pomôžu vášmu telu stíšiť sa, a tak sa pripraviť na kvalitný spánok. Na produkciu spánkového hormónu, melatonínu, potrebuje telo taktiež dostatočný prísun vitamínov B komplex.

Čo ešte môže pomôcť?

Okrem vyššie spomínaných zásad existuje aj množstvo ďalších vecí, ktoré napomáhajú zdravému životnému štýlu. Ide najmä o pravidelné preventívne prehliadky, obklopiť sa pozitívnymi ľuďmi a robiť veci, ktoré nás robia šťastnými.