IKEA uvádza bezmäsitú evolúciu svojho ikonického hotdogu

Už viac ako 40 rokov zákazníčky a zákazníci IKEA oceňujú, keď si môžu na záver nákupu vychutnať lahôdku v podobe hotdogu. Teraz však IKEA vyvinula udržateľnejšiu verziu ikonického hotdogu. Bezmäsitý variant chutí výborne, má skvelú štruktúru a je najnovším prírastkom v ponuke potravinových výrobkov IKEA na rastlinnej báze.

Zdroj: IKEA

Víziou IKEA je vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí. A k tomu chce spoločnosť IKEA prispieť aj v oblasti potravín a stravovania prostredníctvom svojej ponuky chutných, zdravých a udržateľných možností. Ponukou bezmäsitého hotdogu za dostupnejšiu cenu chce IKEA inšpirovať ešte viac zákazníčok a zákazníkov k výberu alternatív na rastlinnej báze.

Chceme ľuďom ponúknuť viac možností na rastlinnej báze, ktoré majú menší vplyv na klímu. Voľba bezmäsitého jedla má v porovnaní s jedlom živočíšneho pôvodu nižšiu klimatickú stopu,“ hovorí Jakub Slavík z oddelenia IKEA FOOD.

Spoločnosť IKEA počas vývoja bezmäsitého hotdogu stála pred úlohou, ako vytvoriť štruktúru podobnú klasickému hotdogu. V mäsovom hotdogu je mäso zvyčajne zabalené v „črievku“, ktoré po zahryznutí praskne. Keď zahryznete do bezmäsitého hotdogu IKEA, jeho prasknutie vyvolá podobný pocit ako u klasického mäsového hotdogu.

Celému vývoju sme venovali veľa času, aby sme mohli zákazníčkam a zákazníkom poskytnúť čo najlepší zážitok. Bezmäsitý hotdog má skvelú chuť aj štruktúru a po zahryznutí jemne praskne, a tak je výbornou alternatívou tradičného ikonického hotdogu,“ hovorí Jakub Slavík.

Na vyváženej chuti bezmäsitého hotdogu sa podieľa ryžový proteín, cibuľa, jablko, soľ, čierne korenie a údená aróma, ktorá dodáva bezmäsitému hotdogu charakteristickú párkovú príchuť.

Bezmäsitý hotdog je dostupný vo Švédskom bistre Obchodného domu IKEA Bratislava od 15. augusta 2023 za cenu 0,79 eur, pričom budúci rok bude dostupný aj v spotrebiteľskom balení v obchodíku so Švédskymi špecialitami IKEA.

Záväzky IKEA FOOD

IKEA, ako jeden z najväčších svetových dodávateľov potravín, robí ďalší krok k tomu, aby sa zdravé a udržateľné potraviny stali dostupnejšími a žiadanejšími pre čo najviac ľudí.

"IKEA má za cieľ, aby sa zdravé a udržateľné voľby stali najžiadanejšou možnosťou zo strany našich zákazníčok a zákazníkov. Dosiahneme to napríklad aj poukázaním na skutočnosť, že potraviny na rastlinnej báze môžu byť naozaj chutné. Realizovaný výskum nám potvrdil, že je dôležité, aby boli udržateľné výrobky cenovo dostupné a žiadané. A práve tu môže IKEA dosiahnuť skutočne pozitívny posun. Udržateľnejšia voľba by nemala byť luxusom pre pár vyvolených, ale súčasťou každodenného života ľudí," dodáva Jakub Slavík.

Do roku 2025 bude mať IKEA:

  • 50 % hlavných jedál ponúkaných v reštauráciách bude rastlinného pôvodu a 80 % bude bez červeného mäsa,

  • 80 % všetkých ponúkaných balených potravín bude rastlinného pôvodu,

  • 80 % všetkých hlavných jedál ponúkaných v reštauráciách spĺňa normu IKEA Balanced Meal Norm (IKEA Norma pre vyvážené jedlo) pre zdravšie potraviny.

Viac informácií nájdete na webe IKEA.sk.