Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Názor na tento typ stravovania

Príspevok v téme: Názor na tento typ stravovania
Ivka 000

Ahojte, rada by som poznala názor ľudí (nezaujatých). Zatiaľ som počula len názory mojích rodičov a tak sa chcem opýtať,či naozaj robím tak veľkú chybu v mojom stravovaní. Prestala som jesť mäso(nechutí mi, nemám potreby ho vôbec jesť a aj kvôli tomu aby mi to trocha ubralo kilá),nahradila som to sójovým mäsom, prestala som piť mlieko, jesť mliečne výrobky, tieto som zasa nahradila sôjovým mliekom. Nepijem nič okrem vody a aj kácu odmietam, denne vypijem aj 3 litre zeleného čaju. Naposledy jem o 12 poobede, potom aj keď mám občas chuť, len dačo zobnem(oriešky, hrozienka...). Takto to trvá 6 dní v týždni ale vždy jeden deň zjem to na čo mám chuť a je mi fajn :-) Mama mi tvrdí že to nie je správne, ale ja si myslím že kedže mám 19 rokov, už k vývoju nepotrebujem mäso a mlieko(nahrádzam aj vitamínmi). Čo si o tom myslíte vy?

H2O

BJ, 100 bodov, len doplnim, že soja obsahuje goitrogeny, ktore brania vstrebavaniu jodu, tj. ich každodenna konzumacia je takmer ista cesta k strume, rovnako ako dennodenna konzumacia veľkeho množstva surovej križokvetej zeleniny, ktora ma inak vďaka obsahu vitaminov C a K, vapnika, ale najma glukozinolatov (sulforafan), indolu 3 karbinolu, zeaxantinu/luteinu doležite miesto v jedalničku každeho, komu na sebe zaleži, avšak je doležite neprehaňať to s ich množstvom a pravidelnosťou ich konzumacie a zvyšiť množstvo jodu v strave.

BJ

Ahoj Ivka,

tvoje stravovanie si si nastavila velmi nevhodne, a ak v tom budes zotrvavat, ublizis si.

Ak nechces jest nejaku cast dna, tak najlepsie doobeda... vtedy telo vlastne nepotrebuje ziadnu energiu z jedla... ludia co si davaju kavy, a stazuju sa, ze ak si nedaju vydatne ranajky, nemaju energiu, tak su vlastne chori. Zdravy clovek, nemusi jest doobeda a ma energiu, nepotrebuje kavu ani jedlo, staci mu pit vodu. Zdravy clovek funguje na zasobach glykogenu v peceni a svaloch, a doobeda sa telo vycisti od vsetkych zvyskov z predchadzajuceho dna, pripravi si travenie, aby obed prisiel do "cisteho" oddychnuteho traviaceho traktu a vsetko sa dobre vstrebalo.

Najdolezitejsie jedla dna su obed a skora vecera (do 19:00), aspon tieto dve.

Clovek jest maso nemusi, a to dnesne uz vobec nie, a ani tie dnesne pasterizovane mliecne vyrobky. Ale, je dolezite, cim to nahradi, a ci je na tom psychicky zavisly alebo nie. Pokial je na tom psychicky zavisly a s tych chuti cerpa radost do zivota, musi len opatrne vylucovat tieto skodlive veci a nahradzat ich niecim, co ho uspokoji. Po vyzivovej hodnote ich vsak nepotrebuje.

Bohuzial, sojove mlieko a sojove nahrazky masa, su este viac skodlive... soja je jeden velky sajrajt a komercny podvod na ludoch, a vela ludi po dlhorocnej konzumacii tychto veci doplati.. bohuzial dost casto su to vegetariani a vegani, ktori potom robia zly image tomuto stravovaniu, kedze casto skoncia v nemocnici. Najcastejsie caste konzumovanie soje a sojovych vyrobkov poskodi stitnu zlazu, pretoze obsahuje latky, ktore ju priamo poskodzuju, a tym narusaju hormonalne funkcie v cloveku, co sa skor ci neskor prejavi negativne.

Kedze zdrave maso dnes prakticky nezozenies, a sojove a ine nahrazky su skodlive, skus maso nenahradzat podobnym sajratom, proste ho nejedz. Co sa tyka mliecnych vyrobkov, zameraj sa na kvalitne zdroje... to dnes znamena nejakym zazrakom zohnat surove kozie mlieko, a robit si z neho kefir... alebo aspon kravske (z mliecnych automatov). Vsetko co preslo pasterizaciou, uz vyrazne skodi na zdravie a je vhodne mozno ako chutovka do kolacov a dezertov, ale ja osobne este aj tam radsej pouzivam surove mlieko.

Cim teda tieto veci nahradit? Ovocim, zeleninou, tu plati tiez, ze treba pozhanat najkvalitnejsie domace plody (pobehaj trhy, zahradkarov), potom strukovinove klicky a varene obiloviny, hlavne pohanku, celozrnnu ryzu a spaldu... toto su najzdravsie obiloviny (vlaste este aj pseno, ale to mi nechuti). Co sa tyka tukov, tak tie najkvalitnejsie najdes v semienkach, lanovych, sezamovych, slnecnicovych a tekvicovych, studenych olejov z nich, rata sa aj za studena lisovany repkovy olej, a velmi zdravy je kokosovy olej.
Ine tuky nepotrebujes, staci ti male mnozstvo (30g denne = 2 polievkove lyzice), cokolvek nad tymto je mozno chutne, a pokial to su zdrave tuky, mozes ist aj nad tuto hranicu, ale k zdraviu to uz potrebne nieje.

Proste najdi si na zaklade tychto informacii nejaky zlaty stred, co ti vyhovuje, dnes kto chce ostat zdravy, sa aj tak musi zamerat na medziludske vztahy, lasku a pozitivnu energiu, pretoze len zo samotnej stravy zdravie uz nenacerpa, v dnesnej dobe uz nie, takze nikdy si neurob zmeny v stravovani, aby ti negativne zasiahli do pozitivnej energie, strava je len bonus, skutocne zdravie lezi hlbsie.

Ivka 000

Veľmi dobre viem, že zelený čaj(nielen zelený) obsahuje kofeín, a práve preto ho aj pijem. (okrem toho že beriem na vedomie jeho čistiace účinky). Mám nízky tlak a myslím že zelený čaj je lepšia alternatíva ako káva. Okrem neho samozrejme pijem aj čistú vodu, kedy sa len dá.

H2O.

vylučenie živočišnych produktov ok, ak pokryvaš prijem všetkych vitamínov, mineralov, aminokyselin etc., tak tvoje telo sa ti ešte aj odvďačí, akurat čas tvojho posledneho jedla sa mi priliš nepozdava, zbytočne tlačiš telo do ketozy

aničkaa

Prosim ta Ivka len sa necit previnilo, ked zješ niečo po 12.00 hod, tak sa začína anorexia... Vidim, že vieš ako sa máš stravovat, ano ovocie je najlepšie doobeda. A to o tom metabolizme, že každý ho má iný, ano má, ale zrýchlit si ho možeš len tým, že budeš jest 5 krát denne malé porcie každé 3 hodiny. Ked sa budeš stravovat tak, že po 12 nič, tak tvoje telo začne po čase priberat aj z toho mála čo zješ, je to fakt pravda, nehovorim ti to len tak. Možno zozačiatku, ked sa začneš stravovat pravidelne aj trochu priberieš, kým si telo zvykne, ale inak si ten metabolizmus nezrýchliš. A ked sa chceš pribratiu vyhnut, tak začni cvičit.
Chudnúť hlupymi dietami je ten najväčší nezmysel, najlepšie je cvičit a pravidelne sa stravovat.
Takže pekne krásne si daj posledné jedlo dna o 19.00 najlepšie nejaké bielkoviny sa maju jest na večer - tvaroh, cottage, syry, tofu, strukoviny, ryby a k tomu nejaká zelenina.
A to s tým zeleným čajom 3 litre je fakt strašne vela, nevieš o tom, že čaj obsahuje kofein? a tolko kofeinu pre telo... na tvojom mieste by som vypila max. 2 šálky denne. a pit hlavne čistu vodu... Ked sa začneš pravidelne stravovat, tak tá energia ti chýbat nebude.
A k tomu mäsu a mlieko, že ich neješ, to nevadí si myslím, ani mne mäso moc nechutí, jem ho len sem tam, a mlieko si dávam iba trošku do kávy.

Ivka 000

Ďakujem za názory, beriem to na vedomie. Tento týždeň som sa snažila jesť viac krát za deň po menších porciách. Je pravda že sa mi na to ťažko zvyká a cítim sa dokonca až previnilo, keď niečo malé zhltnem po 12 hodine, ale myslím že to bude fajn :-) S tým ovocím a zeleninou, bol u mňa istú dobu tiež problém, ale v podstate ich mám rada, hlavne teda zeleninu (červenú papriku by som dokázala jesť aj celý deň:-)) ale niekedy ani doma nič nie je. Už som presvedčila mamu, nech kupuje zeleninu oveľa viac, lebo inak ma to nedonúti jesť. Čo sa týka tej sóje, dosť ma to prekvapilo. Veď odvšadiaľ počúvam len dobré veci na ňu. Neviem teda či je to zdravá alternatíva, alebo nie. Ale rozhodne mi sójove mäso chutí oveľa viac ako normálne.

ESS

To, že nekonzumujete mäso je úplne v pohode lebo to k existencii nepotrebujeme a len nám to škodí. Zle robíte to, že vo vašom jedálničku som vôbec nepostrehol, že konzumujete ovocie a zeleninu. Vitamíny dodávať kľudne môžte to vám len a len prospeje. To sojové mäso a mlieko je hrozný sajrajt pre telo proste hnus. Veľa ľudí si myslí, že soja je zdravá no pravda je opačná. Jednoznačne soju vylúčiť. Možno sa vám zdá, že vám nič nieje ale problémy nenastanú po týždni ale po mesiacoch a v lepšom prípade po rokoch. Po 12 hodine nič nejesť je prehnané a práve vtedy telo je pripravené prijímať potravu. Ak to chcete dodržiavať tak nekonzumujte nič po 20 hodine a to je pre telo prijateľné aj keď ideál je do tej 18 hodiny.

uhlie

Podla mna si chora uz teraz. Z kazdeho treba jest trochu. Aj maso, aj mastne jedla aj cestoviny, alebo zeleninu. Ale keby som vypil 3 litre zeleneho caju denne, tak by som chodil stale chcat a na jedlo by mi cas nezostal podobne ako tebe.

moonriver

To že neješ maso nie je strašné ale čo pov ažujem za chybu že o 12 hodine ješ naposledy to je zle,aspon o 18hod by si si mala dat sojový nápoj s vločkami ked kravské mlieko nehceš pit.alebo struhanu mrkvu alebo nejaku zeleninu a trocha šunky.

A od masa sa nepriberá priberá sa od pečiva a cestovín,tak sa mi podarilo schudnut ked som zvýšila prijem masa a cestoviny a pečivo som vylučila.

babenka336

Na večeru je najvhodnejšie len bielkoviny v podobe mäska, syrov, vajíčka a k tomu kopec zeleniny. Sójové výrobky vôbec nie sú také telu prospešné ako ich niektorý ľudia označujú. Ak sa ich však nechceš vzdať obmedz ich, daj si radšej kvalitné mäsko alebo rybu. Ovocie len doobeda.Platí aj zásada že cez deň čo najviac obmedziť sacharidy t.j. prílohy ako ryža a zemiaky ale aj pečivo. Denne stačí za hrsť. A po cvičení pol hodinku nejesť nič. Potom už len bielkoviny. Ak cvičíš doobeda tak dve hodiny žiadne sacharidy len bielkoviny so zeleninkou. Ak predsa len máš chuť na sladké, niečo malé si môžeš doriať ale vždy je lepšie ich zajesť hrsťou orieškov, ktoré pomáhajú aby telo nevstrebávalo všetok tuk.

Textová Inzercia

Zapper | Fscan - revolučné prístroje

Rieši príčinu väčšiny zdravotných problémov. Záruka kvality a profesionálna podpora zdarma.Môžete ho mať doma aj vy!

Investujte do svojho zdravia

Frekvenčná metóda - rýchla pomoc ku zdraviu! Na všetky vírusy, baktérie, pliesne a parazitov.

Fresh - pre zdravie zamestnancov.

Služba pre firmy, ktorým záleží na zdraví svojich zamestnancov. Objednajte hneď!

Správca siete - SANDING

Správa firemných počitačov. Bratislava a okolie.