Reklamacia tovaru - vratenie penazi.

radana

Zanes mobil na reklamaciu.Ak sa da vada odstranit,v zakonom stanovenej lehote su povinni ju odstranit.Ak nie,mas narok na vymenu za novy,pripadne vratenie penazi.Ak by sa ti ta ista vada zopakovala tri krat po sebe,vtedy mas narok tiez na vratenie penazi..

beskyd

nastuduj si ust. obcianskeho zakonnika (zakon c. 40/1964 Zb. v platnom zneni) o spotrebitelskych kupnych zmluvach, jedna sa o § 612 a nasl. znenie najdes na jaspi.justice.gov.sk.
.
§ 622 hovori ze ak ide o vadu ktoru mozno odstranit, ma kupujuci pravo, aby bola bezplatne, vcas a riadne odstranena bez zbytocneho odkladu. kupuujuci moze namiesto odstranenia vady pozadovat vymenu veci. dalej ak ide o vadu ktoru nemozno odstranit a ktora brani tomu aby sa vec mohla riadne uzivat, ma kupujuci pravo na vymenu veci alebo ma pravo od zmluvy odstupit (cize vratis vec, oni ti vratia peniaz).

AdamKrt

V akom obchode, to je dolezite ?

Kamnennom, ci internetovom, alebo predaj cez katalog ?

Ak je predaj cez internet, katalog, potom je tu tusim nejaka doba, kedy sa da tovar vratit.

Pripadne nejake hypermarkety to praktikuju tiez. Inak to neni povinnost predajcu a je to jeho dobra vola.

Mobil nefunguje, ako by mal - to co znamena ? Ze funguje inak, alebo funguje chybne ? Ak chybne, je to dovod na reklamaciu. Ak funguje inak, to neni dovod na reklamaciu.