Je to ADHD?

Príspevok v téme: Je to ADHD?
Patrik5

Zdravím,
už dlhšie mám podozrenie na to, že mám ADHD. S nikým som o tom nehovoril, ale čosi som o tom na internete prečítal a myslím si, že to mám, avšak rád by som sa v tom utvrdil.
Som študent na strednej škole.
Čo sa študijnych výsledkov týka, nemám žiadne problémy, ba povedal by som, že až vyčnievam. Obzvlášť mi ide angličtina, matematika a informatika. Všetko sú to však predmety, na ktoré sa vôbec neučím a myslím si, že to je práve to, prečo mi idú, lebo keď sa na niečo učím, mávam mierne problémy sústrediť sa (ale dokážem to, len musím vynaložiť dosť úsilia na to, aby som sa sústredil). Sú však aj isté veci, ktoré nesúhlasia s ADD. Mám dosť dobrú slovnú zásobu, nerobia mi problémy ani veľmi zložité rovnice (pri tých sa dokážem sústrediť), pri programovaní dokážem vymyslieť naozaj zložité a efektívne algoritmy.
S učením problémy nemám.
Čo ma však utvrdzuje v domnienke, že sa jedná o ADHD je to, že mám tendenciu odkladať úlohy, a to akékoľvek, či už je to pre mňa, do školy, alebo pre niekoho iného. Taktiež sa mi stáva (nie príliš často, ale občas), že zabudnem na nejaké naplánované stretnutie, a pod. Zároveň mám problémy ostať v pokojnom stave, napríklad pri sedení musím neustále robiť niečo rukami, tak isto aj keď stojím, stále mám nutkanie niečo robiť rukami. A keď som sám, občas sa prichytím pri tom, že miesto normálnej chôdzi klušem alebo poskakujem. Taktiež mám sklony prerušovať ostatných pri konverzácii. A k tomu, mávam veľké problémy zaspať, trvá mi to aj niekoľko hodín, stále sa proste sústredím na veci po izbe, obzerám sa a pod. Dokonca si ani nedokážem len tak pospať / odpočinúť napríklad v popoludní, proste musím niečo robiť.
Teda, myslíte si, že by sa mohlo jednať o ADHD? Ak hej, býva ADHD problémom v živote? Napríklad pracovné nasadenie, chystám sa totiž na vysokú školu (maturujem ale až o dva roky), nechcem tam mať problémy, taktiež v prípadnom budúcom zamestnaní.