Nevážim si peniaze, závisla na nakupovaní

Príspevok v téme: Nevážim si peniaze, závisla na nakupovaní
anonym1994

Ahojte, mám problém a potrebujem poadiť.
Mám 20 rokov, študujem ale aj si popritom zarábam a ešte ma financujú aj rodičia. Nie sme nejako extra bohatý, ale ani na tom nie sme veľmi zle. Taká normálna rodina.
Naši šetria peniaze, ale ja si ich absolútne nevážim. Stále si musím niečo nakupovať, skoro každý deň, aj keď len za 5, či za 10 E. Keď mám peniaze aj 20 E za deň. Stále si potrebujem nakupovať oblečenie, kozmetiku, rôzmne blbosti, ak keď to vôbec nepotrebujem. Keď nemám peniaze som nervózna a potom si vypytujem od rodičou, ktorí sú taktiež s toho nervózny potom.
Je to psychycká porucha? Mám psychycký problém?..Neviem ako to mám riešiť. Myslím, že pokrok je už len to, že si to uvedomujem, ale druhý bod je, začať to riešiť a niečo s tým robiť.
Mám navštíviť psychológa? Riešia sa vlastne takéto prípady? Existuje aj takáto diagnóza či psychycká porucha?????

kiwi

Povedať ze koly tomuto problému si nevazi lasku rodicov je trochu vela. To je ako tvrdit ze anorekticka/bulimicka si nevazi lasku rodicov preto ako zaobchádzajú z jedlom od nich.

V rozumnej miere nie je naozaj nic zle keď sa clovek obcas potesi niecim peknym. Ak to ale prehanas buď je to zlozvyk alebo si tým kompenzujes nedostatok niecoho iného. Skús porozmyslat co okrem nakupou by ti spravilo radost a venuj sa tomu. Tiez moze pomoc keby si mala nejaku zalubu kde by si nieco tvorila keramika/vyroba sperkov/maľovanie, človek má pri tomto stále radosť s pekných nových vecí a nemusí ani nakupovať.

dalsi

Ako tu bolo pisane, mas problem s nakupovanim.

To by vsak nebol taky velky problem, pretoze ak niekto na to ma, tak je to len mala uchylka, neskodna - pokial neprerastie do chorobnosti.

Ty mas vsak vacsi problem. To, ze minas peniaze rodicov, ktore oni musia usetrit a NEVAZIS SI ICH LASKU. Chcu ta podporit a v dobrej viere ti daju peniaze a ty ich minies na hluposti.