Vedci urobili krok k vyriešeniu problému neplodnosti žien

BRATISLAVA 13. apríla (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Čínskym vedcom sa podarilo urobiť krok k vyriešeniu problému neplodnosti žien. V článku zverejnenom v časopise Nature Cell Biology, uviedli, že našli spôsob, ako vyprodukovať nové vajíčka pri použití kmeňových buniek získaných z vaječníkov nedospelých a dospelých samičiek myší. "Toto zistenie môže mať významný dosah na regeneračnú a reprodukčnú medicínu," napísali. Ťi Wu z vysokej školy biologických vied a biotechnológie na šanghajskej Univerzite Ťiao Tchong, ktorý výskumný tím viedol, vysvetlil, že izolovali ženské zárodočné kmeňové bunky (FGSC) z vaječníkov päťdňových a dospelých myší. Bunky potom viac ako pol roka kultivovali a potom transplantovali do vaječníkov neplodných dospelých samičiek. Ako uviedli, 80 percent z nich malo po prirodzenom párení mláďatá. "Tieto výsledky ukazujú, že oocyty sa dokážu zregenerovať u sterilných samičiek po transplantácii FGSC," uviedol. Vedecké kruhy v súčasnosti akceptujú, že počet vajíčok - oocytov je určený už pred narodením u väčšiny druhov cicavcov, vrátane ľudí. Na článok reagovali v tom zmysle, že výsledky sú zaujímavé, musia byť však nezávisle potvrdené. "Treba ešte veľa urobiť pre zistenie, o čo v skutočnosti ide a overiť zistenia," uviedol Robin Lovell-Badge z britského Národného inštitútu pre lekársky výskum. SITA_Reuters

Zapper | Fscan - revolučné prístroje

Rieši príčinu väčšiny zdravotných problémov. Záruka kvality a profesionálna podpora zdarma.Môžete ho mať doma aj vy!

Investujte do svojho zdravia

Frekvenčná metóda - rýchla pomoc ku zdraviu! Na všetky vírusy, baktérie, pliesne a parazitov.

Fresh - pre zdravie zamestnancov.

Služba pre firmy, ktorým záleží na zdraví svojich zamestnancov. Objednajte hneď!

Správca siete - SANDING

Správa firemných počitačov. Bratislava a okolie.