Praskajú vám kosti? Pozor, môže ísť o vážnejší problém!

Na začiatku cvičenia sa zvykneme obyčajne trochu pretiahnuť. Aj vás zrejme zaskočí tá kakofónia zvukov, ktoré vtedy vydáva naše telo. Počujete rôzne praskanie a pukanie. Hoci sa telo neustále pohybuje pri chôdzi, behu, ale aj keď stojíme, objaví sa z času na čas v tele napätie, ktoré sa hlučne ozve!

Kĺby Zdroj foto: Shutterstock.com

Čo nám to praská?

Praskajú nám naše stuhnuté kĺby. Praskot je často spôsobený dvoma dôvodmi. Kosti a kĺby sú obklopené synoviálnou tekutinou, ktorá pomáha premazať tieto oblasti a zabraňuje kostiam, aby sa o seba treli. Táto tekutina obsahuje kyslík, dusík a oxid uhličitý.


Prečítajte si aj:

Neignorujme artrotické kolená

Keď sa natiahne kĺbové puzdro, a to buď pri behu alebo fyzickej manipulácii, plyny vytvoria bubliny. Po uvoľnení bubliniek kyslíka je počuť praskavý zvuk. Druhou možnosťou je praskanie kvôli nadmernému pohybu šliach a väzov.

Ak sa niektorá z týchto pružných a podporných štruktúr presunie prehnane zo svojho pôvodného umiestnenia, môžete počuť jemný praskot, keď sa vracia do normálnej polohy.

Pri bežných fyzických aktivitách väčšinou nepukáme. Pukanie nastane, keď dôjde k hore uvedeným zmenám. Ku prasknutiu nohy počas normálneho pohybu najčastejšie dochádza, keď sa dostane za normálny rozsah pohybu, keď sa pretiahne príliš dopredu alebo dozadu.

Degenerácia

V niektorých zriedkavých prípadoch môže dôjsť pri nadmernom objavovaní sa praskania kĺbov k vedľajšiemu účinku – kĺbovému opotrebeniu. Degenerácia je častým príznakom osteoartrózy. Ochorenie sa vyvíja, keď sa chrupavka vnútri kĺbu obrúsi.

V dôsledku zvýšeného trenia sa množstvo synoviálnej tekutiny v tejto oblasti zvyšuje. Časom môže byť degenerácia natoľko závažná, že vedie k nadmernej stuhnutosti kĺbu a znižuje rozsah pohybu.

Príznaky

Ak sú vaše nohy náchylné k praskaniu pri obyčajnom strečingu, venujte pozornosť všetkým ďalším príznakom, ktoré by mohli poukazovať na vážnejší problém.

Ak máte nadmerne stuhnuté kĺby, brnenie alebo znecitlivenie, ktoré sprevádza cvaknutie, poraďte sa s lekárom. Navyše, praskanie by nikdy nemalo byť sprevádzané nestabilitou v nohách alebo členkoch, čo by mohlo znamenať vážne poranenie kostí alebo šliach.


Prečítajte si aj tento článok:

Neignorujme artrotické kolená

stastnablcha

pri nasom sposobe zivota si treba asi v prvom rade dat pozor na prijem vapnika a vitaminu D. Mne praska vsetko, ale to je tym ze 3 tehotenstva za sebou + nadvaha , ale ked zacalo detom.. hned sme dali vela mlieka, maku, brokolice a vigantol aj pre tie vacsie. a malej sme vybrali UM s vysokym podielom D a vapnika. na amilku bude aspon 2 roky aby sme mali istotu, ale aj tak vela aktivity na slniecku treba... hadam sa teraz pri tom aj ja dostanem do formy... :)

didka206

preventívne si dávam colafit... niekedy zabudnem ale niekedy sa podarí aj mesiac v kuse :)) tiež sem tam pukám.. takto to aspoň vyplním :)
skús pozrieť tu -odkaz odstránený-

Textová Inzercia

Prevencia hemoroidov a ochorení konečníka

Myslíte si, že tento článok nie je pre vás? Je to omyl. Voči vzniku hemoroidov nie je nikto imúnny.

Darček pre ženu

Kombinácia vitamínov pre ženu. Ideálny darček na vianoce.

Darček pre muža

Kombinácia vitamínov pre muža. Ideálny darček na vianoce.

AVITA

Zdravie je všetko a bez zdravia je všetko ničím. Darujte svojim blízkym vysokokvalitné výživové doplnky v štýlovom balení.