Chcem byt psychiater ale neviem ci nie je neskoro

Príspevok v téme: Chcem byt psychiater ale neviem ci nie je neskoro
soporaeternu

Ahoj. Mam 22 rokov som nezamestnany a mam skoncenu priemyslovku. Na vysku som neisiel lebo som nechcel a v podstate som ani nevedel co chcem v zivote robit. Teraz uz viem. Chcem byt psychiater ale neviem ci nie je neskoro. Myslite si ze mam sancu sa nim stat? Najlepsie by bolo keby som este raz mohol absolvovat strednu skolu. Teraz by som si vybral gymnazium. Dakujem :)

Nela41

Myslím si, že na to nemáš.
Medicína nie je ľahké štúdium vyžaduje si to veľa času a oceľovú riť. Dlhú prípravu a trochu iné zmýšľanie ako máš ty. Ja sama som študentkou medicíny a môžem ti povedať, že ľudia ako ty by tým štúdiom neprešli.
Okrem toho mi to príde ako detský príspevok "proste jedného dňa som si povedal chcem ísť na medicínu". To tak nefunguje a štúdium medicíny je záležitosť do konca života. Teraz máš 22 rokov, tento rok by si sa tak začal učiť. Prijímačky by si robil až za rok v júni, ale je veľká pravdepodobnosť, že by si ich nespravil to je ďalší rok naviac. To už by si mal 24 rokov kedy by si sa MOŽNO dostal na medicínu. Potom nasleduje 6 ročné NÁROČNÉ štúdium, ktoré by si si musel platiť a to nie je nič lacné, ešte keď si k tomu pripočítaš knihy a fakt, že na prácu ani bigádu čas neostáva, lebo si poď za knihami, v nemocnici alebo tráviš čas s priateľmi, aby ti nepreskočilo. Štúdium by si teda pravdepodobne skončil v 30tich rokoch pri ideálnej predstave, že by si štúdium zvládol lebo veľa ľudí to nezvládne. Lenže to nič neznamená, mal by si titul, ale trebalo by atestáciu na psychiatriu čo trvá veľmi dlho. Takže reálne by si sa psychiatrom stal v nejakej 40ke. A teraz sa pýtam, kto ťa bude živiť? Či na to si nepomyslel?

MARISAPEPE