Práca personalistky

Príspevok v téme: Práca personalistky
fialka123

Zdravím všetkých, ktorý si všimli môj príspevok :-)
Mám záujem o prácu personalistky. Neštudovala som síce psychológiu ani management, ale pracujem ako učiteľka takže základy psychológie a sociológie som sa naučila. Prípadne, ak by ste mi odporučili konkrétnu literatúru, naštudujem si to tiež.

Viem, že práca personalistky nie je iba o pohovoroch - tie sú čerešničkou an torte- a že väčšinou musí zostavovať ponuku toho, čo sa od kandidátov očakáva a selektovať CVčka od nezaujímavých až po pre danú pozíciu zaujímavé atď. , skrátka tráviť čas triedením a la Popoluška :-) Neviem však, čo konkrétne by som si pred pohovorom na danú pozíciu mala doštudovať, nakoľko síce mám VŠ, ale iného zamerania.
Ovládam balík MS Office a cudzie jazyky (štátnica z Aj).

Mám menej ako 30 rokov, som bezdetná, deti ani teraz neplánujem, takže čo sa zmeny pracovnej sféry týka, určite nie je neskoro.

1. Je potrebné ovládať zákonník práce?
2. Je potrebné doučiť sa ešte niečo iné (referencie na literatúru)

P.S. Prečo práve táto práca a nie učiteľstvo? Myslím, že súčastná práca učiteľky je zaujímavá a popravde ma aj baví,so súčastným zamestnávateľom som spokojná tiež ( a aj keby nie tak ho tu neohováram :-)) ale chcela by som viac rásť kariérne a finančne (učitelia nemajú často také možnosti ako iné profesie, preto nevidím až takú perspektívu v školstve) ale chcem naďalej pracovať s ľuďmi, som komunikatívna a mám príjemné vystupovanie.

fialka123

Ďakujem za vaše názory, hlavne neatívne skúsenosti mi otvárajú oči :-) mrzí ma, že ste s touto profesiou niektorí mali problémy, podľa popisu to bude pre mňa dosť nuda, hádam vydumem niečo , na čo sa naozaj hodím a čo by som vedela robiť skôr ako poštúdiách zákonníka.

redka

poviem ti co robi nasa personalistka.... robi nastupy a vystupy zamestnancov - tj. robi pracovne zmluvy a vypovede, prihlasuje a odhlasuje zamestnancov do zdravotnej a socialnej poistovne, robi veci okolo posty - posielanie listov a pod... priprava veci na postu.... komunikuje s uradmi, bankami a pod ak treba... a este dalsie veci co s jej pracou priamo nesuvisia, ale jednoducho ich robit musi...

odpovedam

No. Asi ta sklamem, ale ta praca obnasa predovsetkym statie pri kopirke a papierovacky :-). vacsinu casu vyplnas papiere alebo telefonujes, nahadzujes inzeraty na web a vytvaras databazy v exceli. tie pohovory su fakt len ceresnicka na torte. musis ovladat este hromadnu korespondenciu a samozrejme aj zakonnik prace. pre mna osobne to bola neprijemna pracovna skusenost, dala som vypoved. kazdy den nadcasy, stresy, zhony, ziaden cas na jedlo... ale ina agentura moze mat inu kulturu.

Laura93

ja by som tiez v bud. chcela pracovať ako personalistka, myslíte ze mi bude stacit ukoncené vysokoskolské vzd. Bc. v odbore sociálna a pracovná psychologia UK BA? alebo musím dalej?

redka

ja neviem nie som personalistka, aj ked ju obcas zastupujem :D zakony nemusis podla mna vediet recitovat... zaklad je vediet ako pracuju v praxi... darmo ich budes vediet naspamat, ked ich nebudes vediet spravne pouzit....

fialka123

tie zákony treba vedieť úplne naspamäť od slova do slova, alebo naspamäť vlastnými slovami? (mám lepšiu logiku a predstavivosť ako pamäť, preto ma to zaujíma ako to dostať do hlavy :-))