Učiteľ a choroby z povolania

Príspevok v téme: Učiteľ a choroby z povolania
snežienka

Dnes som prišla so školy a začala som pobúrene opisovať siedmu hodinu pred polročným zaokruhľovaním známok.
Žiačka bola na slabú štvorku, vyzvala som ju aby sa pripravila aspoň z posledného tématického celku. Na ďalšiu hodinu som jej dala písomku, ktorú celkom slušne napísala a chcela som je uzatvoriť známku dostatočný. Ale že ona chce trojku. Ustúpila som jej s tým, že ju vyskúšam cele polročné účivo. Prišla posledná hodina a začala som jej diktovať otázky. Jej reakcia, nemmám na to iný výraz začala na mňa štekať, že čo jej to dávam, že na nej sedím.... potom asi 10 min. nerobila nič, (sledovala som ju občas, sedela v prvej lavici) a ja som pritom skúšala ďalších.
Mobil mala na lavici a som si v naivite myslela, že sa s ním hrá. Chviľú som ju pozorovala a s mobilom ťukala a písala. Slušne som sa jej spytala, že čo robí. Odpovedala mi, že píše mame SMS. Okamžite som jej zobrala písomku, nepytajte sa, ako zareagovala. .... sadla si na miesto a polohlasne sa odreagovala vulgarizmom (piča) Nekomentovala som. Potom som sa obrátila na triedu a už som riadne zvyšovala hlas, či dotyčná má takéto správanie aj na iných hodinách, alebo iba na tejto. Len jedna sa ohlásila, že takto sa správa aj na ostatných hodinách. Už som pre ňu nebola zaujímavá,nepytajte sa, ako zautočila slovne na svoju spolužiačku,(vyhrážala sa jej aže ona jej ukáže...)
Doma ma bolelo pri srdci, stále som sa k duchu k problému vracala, na druhý deň som išla za triednou s šokovaná som si vypočula od nej ako ju dotyčná terorizuje tri roky. Študentka je dokonca predseda triedy a triedna sa jej bojí odvolať. Žiaci v triede sú ticho, buď im je to jedno alebo sa jej boja.
Žiačka údajne pochádza z bohatej rodiny. Má narušené správanie a my čo? Kvôli nej si nadobudnem infarkt..... Učitelia ale aj ostatní skúsme sa podeliť so situáciami v škole i doma.
Rodičia zarábajú peniaze, a učitelia majú vychovávať ich deti.
Čudujeme sa, čo sa robí na západe, a čo u nás?

beb

Ahoj snežienka. Tiež som učiteľka,tak Ťa viem pochopiť . Chyba je , podľa mňa niekde na začiatku pri stanovení pravidiel, či už skúšania alebo správania. Dávno sa to malo riešiť. Správanie mala riešiť triedna a pedag. rada a skúšanie Ty. Ja stanovím na zač. polroka pravidlá- koľko môžu mať úst. odpovedí, koľko musia mať písomiek, prípadne bonusové body. Používam vážený priemer, ktorý mi vypočíta program na internetovej žiackej knižke, žiaci si ho vedia vypočítať i sami. Vedia, aké známky musia mať, ak chcú napr. dvojku. Tak sa mi odbúralo skúšanie pred klasifikáciou. Ak žiačka chodila do školy a má dosť známok, nebavím sa ňou. Ak sa jej výsledná známka nepáči, môžu rodičia požiadať o komisionálnu skúšku, ktorú im možno nemusíme schváliť. Ak má vymeškaných vyše 25% hodín, navrhne komis. skúšku vyučujúci. Skúška sa robí z celého polroka.Je na nej prítomný riaditeľ a dvaja skúšajúci, môžu i rodičia. U nás to funguje takto a je to dobré. Pravidlá poznajú i rodičia i študenti. Ale realizácia samozrejme závisí aj od vedenia školy, ak to ustupuje takým rodičom, ako píšeš, tak je to ťažšie. Naše vedenie je k nám férové a takto sme v podstate féroví i my. Rodičia i žiaci to jednoducho musia rešpektovať. Ak chceš ešte debatu, pošli meil, rada sa pozhováram. B.