Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Mam nedostatok zeleza, ako to mam zmenit?

Príspevok v téme: Mam nedostatok zeleza, ako to mam zmenit?
janicecka

lekarka mi odporucala ze mam jest viac hovadziny, cvikly, spenatu, pecene..ale toto vsetko uz v jedalnicku mam a napriek tomu mam nedostatok zeleza..mam brat aj nejake vyzivove doplnky? alebo viete este o nejakych jedlach ktore by som mala konzumovat? a este by ma zaujimalo ci nevadi ze jem zavaranu cviklu, obsahuje rovnake mnozstvo zeleza ako cerstvo uvarena cvikla?

sob rudolf

ajaj, hrôza. Každá čiastočná pravda pôsobí (konkrétne na mňa) tak neodborne. Malo by ma tešiť, že ako sa zdá, podobný názor tu prakticky nikto nezdieľa? Nie. Takže zopakujem. Najprv treba pátrať po základnej príčine, až potom pristúpiť k liečbe, pretože bez toho to bude stále iba plátanie rôznych symptómov.

RNG

Bez B-6 B-9 najma B-12 sa ti nevytvori zialbohu dost cervenych krviniek. To si moze vygooglovat, lebo iste nemas dost podpornej medickej literatury doma, kde by si si to mohol najst.
Achlorhydria, tj nedostatok zaludocnych kyselin sa da doplnit betainom HCl.
Bez dostatku kyselin v zaludku nemame dobre travenie, takze sme podvyziveni na rozne ziviny, tiez mineraly. A neda sa vsetko doplnovat, lepsie je adresovat doplnky kyselin, enzymov pripadne vlaknin a probiotik.
Mimochodom, v nasej crevnej flore sa vytvara za dobrych podmienok plno vitaminu B-12, ktory sa z potravin prakticky vobec neabsorbuje, lebo ho znicia zaludocne kyseliny. Preto je so zlou crevnou florou spojena aj anemia.

soffa

ja mam hemmoglobin 134 v krvi.podla vysledkou z preventivy ma byt od 120 vyssie,inak ti krv ani nezoberu.ak mas pod sto,tak trpis anemiou,nedostatkom zeleza v krvi.vela,cvikli,pecene,boruviek,cernic,celozrneho peciva,pit len cistu vodu...a vyzivove doplnky,

artikel

Gastrointestinálne poruchy sú známe ako dôsledok nedostatku železa v organizme už takmer 100 rokov. Môže pri ňom prísť k atrofii žalúdočnej sliznice a k achlórhydrii. Príznačná je i malá absorbcia tukov, cukrov a železa samotného. Uvedené mnohotvárne obtiaže môžeme riešiť podávaním potravinového doplnku FERROMAX.

Ide o kombinovaný preparát železa viazaného na aminokyseliny, u ktorého vstrebateľnosť je podporovaná vitamínom C, zinkom a meďou. Doporučená dávka je 1 tableta denne podaná ráno.

Železo sa lepšie vstrebáva zo živočíšnych potravín, teda z mäsa a vnútorností. Niektoré zložky potravy, naopak, absorpciu železa obmedzujú, napríklad mliečne výrobky alebo fosfáty a fytáty

z obilia a zeleniny. Napriek tomu je zelenina významným zdrojom železa, takže ju netreba zanedbávať. Nemali by na ňom chýbať strukoviny, mak, kokos či kakao.

RNG

ferromax ma dobru formu zeleza, ale ma aj med a zinok a tieto nemaju byt bran3e spolu so zelezom, lebo sa ich vstrebavanie zelezom potlaci.
Na tvorenie cervenych krviniek treba aj vitaminy B-6, B9(kyselina listova) a B-12 a samozrejme mnohe aminokyseliny.
Bez nich sa tak isto netvori dost cervenych krviniek

sweet_lolitta

janicecka, ja nekonzumujem mlieko ani mliecne vyrobky a ak sa pytas na ziviny (zrejme vapnik) tak ten sa da bez problemov nahradit :)

priklady na 100g surovin/mg

kravske mlieko 100-118
tofu 120-128
lieskove oriesky 186-209
slnecnicove semena 120-140

dalej uz len zoznam: mandle, biela redkvicka, LISTOVA ZELENINA (!), orechy, petrzlenova vnat, sezam, soja a jej produkty, zerucha..atd
(nespomenula som zamerne riasy, pretoze ich zrejme aj tak nepoznate, no tu je mensi dodatok:
hiziky 1400mg/100g !
wakame 1300mg/100g
kombu 800mg/100g atd)

mlieko je absolutne plne nahraditelne, dokonca aj chutou- existuju obilen mlieka a neskutocne chutne obilne ci sojove smotany a slahacky, masla aj (nestuzene!) margariny, natierky atd.

janicecka

a keby ze jem mliecne vyrobky 3 hodiny po jedle a 3 hodiny pred dalsim jedlom tak aj potom by ovplyvnovali vstrebavanie zeleza?

artikel

Gastrointestinálne poruchy sú známe ako dôsledok nedostatku železa v organizme už takmer 100 rokov. Môže pri ňom prísť k atrofii žalúdočnej sliznice a k achlórhydrii. Príznačná je i malá absorbcia tukov, cukrov a železa samotného. Uvedené mnohotvárne obtiaže môžeme riešiť podávaním potravinového doplnku FERROMAX.
Ide o kombinovaný preparát železa viazaného na aminokyseliny, u ktorého vstrebateľnosť je podporovaná vitamínom C, zinkom a meďou. Doporučená dávka je 1 tableta denne podaná ráno.

Železo sa lepšie vstrebáva zo živočíšnych potravín, teda z mäsa a vnútorností. Niektoré zložky potravy, naopak, absorpciu železa obmedzujú, napríklad mliečne výrobky alebo fosfáty a fytáty
z obilia a zeleniny. Napriek tomu je zelenina významným zdrojom železa, takže ju netreba zanedbávať. Nemali by na ňom chýbať strukoviny, mak, kokos či kakao.

Zaujalo Ťa niečo? Zostaňme v kontakte!

Registruj sa na fóre a dostávaj emaily o nových príspevkoch v témach, ktoré Ťa zaujímajú.

Chcem sa registrovať

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Mam nedostatok zeleza, ako to mam zmenit? - Fórum - ZDRAVIE.sk