Najviac podceňované a prehliadané cviky, vyťažíte z nich však maximum!

K peknej postave netreba vždy len náročné cviky, mnohokrát práve tie podceňované zapôsobia na naše telo a zdravie oveľa lepšie. Pozrite sa, ktoré cviky a športy sú jednoduché a pritom účinné.
posilňovanie
Zdroj foto: Shutterstock.com

Mŕtvy ťah

Cvičenie zapája hornú i dolnú časť tela súčasne. Navyše, je to jedno z najbezpečnejších posilňovaní, pretože váhu môžete jednoducho pustiť, pokiaľ cvik nezvládate správne dokončiť. Keď sa naučíte, ako do tohoto cviku správne zapojiť boky, získate silu s obrovským prenosom do vášho každodenného života.

Jedno-nožný mŕtvy ťah

stoj na nohe

Mŕtvy ťah pri ktorom balansujete na jednej nohe, čo zaručí, že vaše jadro musí byť po celý čas aktívne zapojené. Pomáha stabilizovať kĺby a je teda vhodné ako rehabilitácia členkov a kolien. Navyše tento cvik vďaka jeho jednoduchosti môžete robiť kedykoľvek a len s vlastnou hmotnosťou, nič iné k nemu nepotrebujete.

Pozrite sa tiež, na aké chyby si treba dávať pozor pri cvičení:

Trénujete správne? Pozrite sa na chyby, ktoré najčastejšie robia ženy pri cvičení

Superman

superman cvik

Superhrdinovia bývajú známi bruchom z oceli. Toto cvičenie nazvané podľa jedného z nich je však celé zamerané len na svaly zadného reťazca. A to je dobre - podľa odborníkov potrebujeme omnoho viac takýchto cvičení, než skracovačiek a sed-ľahov. Cvičenie pomáha k upevneniu správneho postoja a posilní svaly chrbta.

Rýchla chôdza

walking

Kardio a vytrvalosť. Možno sa to nezdá, ale rýchla chôdza má rovnaké zdravotné výhody ako beh. Patria k nim zníženie rizika vysokého krvného tlaku či cholesterolu, cukrovky a kardiovaskulárnych ochorení. Rýchla chôdza neprivádza telo do takého stresu ako beh. Naopak, skúste pri chôdzi dýchať zhlboka a dokážete sa vynikajúco uvoľniť a "prečistiť" si hlavu, čím získa aj vaša psychika. O vhodnosti pre všetky kategórie cvičencov od najmladších až po veteránov nie je pochýb.

Mŕtvy chrobák

mŕtvy chrobák

Zapája najmä svaly jadra, kedy ste nútení zapojiť brušné svalstvo k tomu, aby ste zabránili prehýbaniu sa v bedrovej časti chrbta. Postup je jednoduchý, ležíte a tlačíte celým chrbtom proti podložke, zatiaľ čo vaše nohy a ruky striedavo zdvíhate a spúšťate na zem. Cvik vás naučí správnemu spevneniu stredu tela - zručnosti potrebnej k ochrane chrbtice pri ťažších cvikoch ako sú napríklad drepy s veľkou činkou.

Kettlebell Swing

podcenovane_cviky_kettleswing Zdroj foto: Shutterstock.com

Celotelové cvičenie v jednom cviku. Posilňuje hlavne zadný svalový reťazec a zároveň vystupňuje vašu tepovú frekvenciu a zlepší vytrvalosť. Jeden z najlepších cvikov pre dnešnú sedavú generáciu.

Prečítajte si tiež:

Trénujete správne? Pozrite sa na chyby, ktoré najčastejšie robia ženy pri cvičení

Textová Inzercia

Prevencia hemoroidov a ochorení konečníka

Myslíte si, že tento článok nie je pre vás? Je to omyl. Voči vzniku hemoroidov nie je nikto imúnny.

Darček pre ženu

Kombinácia vitamínov pre ženu. Ideálny darček na vianoce.

Darček pre muža

Kombinácia vitamínov pre muža. Ideálny darček na vianoce.

Dr.Vitamin - zľavový kupón VIANOCE. 5% zľava pre užívateľov Zdravie.sk !

Špecialista na vitamíny, minerály a doplnky stravy. Obchod kde nájdete všetky vitamíny, minerály a doplnky stravy.

AVITA

Zdravie je všetko a bez zdravia je všetko ničím. Darujte svojim blízkym vysokokvalitné výživové doplnky v štýlovom balení.