7 výhod chôdze pre zdravie

Nie je tajomstvom, že chôdza je prospešná pre celé telo, a preto by sme jej mali venovať nejaký čas. Aké benefity vám môže priniesť?

Chôdza Zdroj foto: Shutterstock.com

1. Chôdza ako podpora pre mozog

Len 2 hodiny chôdze do týždňa dokážu znížiť riziko mŕtvice či iných problémov súvisiacich s ľudským mozgom. Americkí vedci zistili, že akékoľvek cvičenie (a najmä chôdza) vedie mozog k vytváraniu nových mozgových buniek. Pre relaxáciu a oddych vášho mozgu nie je nič lepšie ako niekoľkominútová chôdza. Jeden z výskumov ukázal, že krátke prestávky majú omladzujúci účinok na mozog – posilňujú mieru pozornosti.


Prečítajte si aj:

Aký je rozdiel medzi mužským a ženským mozgom?


2. Chôdza pre lepšiu pamäť

Chôdza aplikovaná 40 minút trikrát do týždňa môže pozitívne vplývať na tú časť mozgu, ktorá sa zaoberá plánovaním a pamäťou. Ako je to možné? Kardiovaskulárne cvičenie vedie k lepšiemu prietoku krvi do mozgu spolu s kyslíkom a živinami. Jedna nedávna štúdia ukázala, že u starších ľudí, ktorí chodili 40 minút denne trikrát týždenne, sa zvýšil objem časti mozgu „hipokampus“. Táto časť je dôležitou súčasťou mozgu človeka a hrá významnú úlohu pri konsolidácií informácií z krátkodobej pamäti do dlhodobej pamäti a priestorovej orientácie.

3. Chôdza môže zlepšiť náladu

30-minútová chôdza každý deň môže pomôcť zredukovať symptómy depresie o viac ako 36%. Jedna štúdia z Californskej univerzity ukázala, že čím viac krokov človek spraví počas dňa, tým lepšia môže byť jeho nálada. Prečo? Chôdza uvoľňuje prírodné protibolestivé endorfíny do tela, čo je jednou z emocionálnych výhod chodenia.

Chôdza Zdroj foto: Shutterstock.com

4. Chôdza pre dlhší život

45 minút svižnej chôdze raz do týždňa vám môže pridať až 2 roky života. Nedávny výskum z Michiganskej univerzity ukázal, že u tých, ktorí pravidelne cvičia vo svojich 50. a 60. rokoch, je o 35% menšia pravdepodobnosť úmrtia v priebehu nasledujúcich ôsmich rokov.

5. Chôdza a chudnutie

Každodenná hodinová chôdza môže znížiť riziko obezity až o polovicu, pričom svižná 30-minútová chôdza dokáže spáliť až 200 kalórií. Na druhej strane, chôdza posilňuje svaly na vašich nohách a brušné svaly.

6. Chôdza ako podpora pre srdce

30 až 60-minútová chôdza vykonaná čo najviackrát do týždňa môže drasticky znížiť riziko srdcových ochorení. Chodenie účinne zlepšuje krvný obeh, vďaka čomu sa znižuje krvný tlak a posilňuje srdce. Jedna štúdia z Colorada zistila, že u žien po menopauze, ktoré chodili jednu až dve míle denne, sa znížil krvný tlak až o 11 bodov do 24 hodín. Taktiež u žien, ktoré chodili 30 minút denne, sa znížilo riziko mozgovej príhody až o 20%.

7. Chôdza pre lepšie kosti

4 hodiny chôdze do týždňa môžu zredukovať riziko zlomenín bedier až o 43%. Chodenie zastavuje úbytok kostnej hmoty u tých, ktorí majú problémy s osteoporózou.


Prečítajte si aj tento článok:

Zistite, ako funguje ľudský mozog

Textová Inzercia

Prevencia hemoroidov a ochorení konečníka

Myslíte si, že tento článok nie je pre vás? Je to omyl. Voči vzniku hemoroidov nie je nikto imúnny.

Darček pre ženu

Kombinácia vitamínov pre ženu. Ideálny darček na vianoce.

Darček pre muža

Kombinácia vitamínov pre muža. Ideálny darček na vianoce.

AVITA

Zdravie je všetko a bez zdravia je všetko ničím. Darujte svojim blízkym vysokokvalitné výživové doplnky v štýlovom balení.