Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

8 tajomstiev ľudí, ktorí nikdy nepodľahnú chrípkovej sezóne

Určite poznáte niekoho, kto nikdy neochorie, ani keď okolo neho všetci kašlú, kýchajú a cítia sa nanič. Aké je ich tajomstvo? Máme pre vás 8 trikov, vďaka ktorým môžete byť aj vy celoročne zdraví ako rybičky.

Zdraví ľudia Zdroj foto: Shutterstock.com

1. Dopĺňajte vitamín C

Názory vedcov v otázke či vitamín C skutočne podporuje imunitu sa rôznia. Niektorí ľudia sú však presvedčení, že rozhodne účinkuje. Stačí vraj štyri dávky denne vždy keď cítite, že na vás „niečo lezie“ alebo ste v prítomnosti chorých osôb a choroba na vás nemá.


Prečítajte si aj:

6 najzábavnejších spôsobov, ako predísť nachladnutiu

2. Spánok je liečiteľ

Je to časovo nákladné, ale ak chcete v zostať zdraví, skúste spať aspoň 8 až 10 hodín denne. Nová vedecká štúdia toto tvrdenie podporuje. Ľudia, spiaci iba 5 až 6 hodín majú vraj až o 30 percent vyššiu pravdepodobnosť ochorieť po vystavení vírusom ako tí, ktorí si doprajú poriadneho „šlofíka“. Už 7 hodín a viac túto pravdepodobnosť znižuje o 17 percent.

3. Stavte na silu sugescie

Skrátka si povedzte, že vy chorí nebudete, aj keď sa ľudia okolo vás budú sťažovať na strach z blížiacej sa chrípkovej sezóny. A verte tomu. Veľa z toho, čo sa s našim telom a v našich životoch deje je odvodené od spôsobu, akým premýšľame. Neuškodí aspoň to skúsiť.

4. Naučte sa zvládať stres

Že stres oslabuje našu imunitu je preukázaný fakt. Napriek tomu všetci vieme, že je nemožné sa mu úplne vyhnúť. Mali by ste sa ho však aspoň pokúsiť minimalizovať a ten zostávajúci zdolať s chladnou hlavou. Pomôcť môže napríklad meditácia.

5. Hygiena na prvom mieste

Nezabúdajte na pravidelné umývanie rúk. Pomôcť môže takisto vykonávanie bežných aktivít, ako stláčanie tlačítok či otváranie dverí, za pomoci čistej papierovej vreckovky. Ďalej nekýchajte do dlane, kde sa usádza veľmi veľa baktérii, ale do zhybu lakťu. Ak niekto vo vašom okolí kýcha či kašle, zadržte aspoň na 15 sekund dych, aby ste nevdýchli baktérie. Ak pocítite prvé náznaky choroby, užívajte nejaký čas zinok - vedci potvrdili jeho účinnosť v tomto smere.

6. Cvičte

Ako potvrdila nová vedecká štúdia, bežné cvičenie neposilňuje len svaly, ale aj náš imunitný systém a znižuje pravdepodobnosť infekcie dolných dýchacích ciest. Ak chcete zostať zdraví, choďte si teda zabehať či zaplávať alebo zavítajte do posilňovne.

7. Vyhýbajte sa verejnej doprave

Tento bod je zrejme veľmi ťažko zrealizovatelný najmä pre ľudí bez auta či tých, ktorí žijú vo veľkých mestách, kde dopravná situácia často viazne. Skúste však obmedziť MHD aspoň počas chrípkových období. Ak je to možné, chvíľu pracujte z domu, komunikujte prostredníctvom e-mailov či mobilných telefónov.

8. Vezmite si na chvíľu pauzu

Ak už cítite, že prichádza choroba, zvoľnite tempo. Nepracujte do noci, nepreháňajte to s cvičením, skrátka, neprepínajte sa. Doprajte si viac relaxu, ako obvykle. Niekedy môže stačiť iba deň toho správneho odpočinku a choroba je preč.


Prečítajte si aj tento článok:

6 najzábavnejších spôsobov, ako predísť nachladnutiu

Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať