Nová štúdia odhalila ako súvisí riziko vzniku srdcového infarktu s našim spánkom

Dostatočné množstvo spánku je dôležité pre zdravie nášho srdca. Vedci odhalili, že riziko srdcového infarktu je vyššie nielen u ľudí s nedostatkom spánku, ale aj u tých, ktorí spia príliš veľa.

Zdroj: Pexels.com

Vedci našli kľúč k zdravému srdcu

Nedávna štúdia amerických a britských vedcov, publikovaná v Journal of the American College of Cardiology , opisuje výsledky analýzy spánkových návykov vyše 400-tisíc ľudí medzi 40. a 69. rokom žijúcich vo Veľkej Británii.

Zahrnuté boli aj zdravotné záznamy účastníkov výskumu a testy na rizikové gény.

Výsledky ukázali, že ľudia, ktorí spali počas noci menej ako 6 hodín, mali o 20% vyššie riziko infarktu v porovnaní s tými, ktorí spali 6-9 hodín.

Zaujímavý je aj fakt, že ľudia, ktorí si dopriali viac ako 9 hodín spánku počas noci, mali riziko srdcového infarktu vyššie až o 34%.

Vedci ďalej zistili, že dĺžka spánku medzi 6-9 hodín za noc , dokáže znížiť riziko prvého srdcového infarktu aj u tých ľudí, ktorí majú genetické predispozície na srdcovo-cievne ochorenia.

,,Táto štúdia priniesla jeden z najsilnejších dôkazov doteraz, že zdravý spánok je jedným z kľúčov k zdravému srdcu." uviedol jeden z autorov štúdie Celine Vetter, Ph.D., profesor integratívnej psychológie na Univerzite Colorado.

Tipy pre zdravý spánok

  • Vstávajte a choďte spať každý deň v rovnakom čase, ideálne aj cez víkend
  • Zabezpečte si ráno dostatok prirodzeného svetla
  • Vyhnite sa umelému svetlu z obrazoviek počítača, telefónu či televízie pred spaním
  • Majte počas dňa dostatok pohybu a vyhnite sa športovaniu či cvičeniu tesne pred spaním

Prečítajte si aj:

Varovné signály pri infarkte

Čo by ste mali robiť pre zdravie vášho srdca?

Benefity spánku, o ktorých ste možno netušili