Niektoré výrobky budú mať logo Viem, čo jem

V Česku aj na Slovensku budú niektoré potraviny zodpovedajúce medzinárodným výživovým štandardom na prednej strane obalu označované logom Viem, čo jem. Kritériom pre umiestnenie loga Viem, čo jem bude znížený obsah cukru, soli a nezdravých tukov – nasýtených a transmastných kyselín.

V Česku aj na Slovensku budú niektoré potraviny zodpovedajúce medzinárodným výživovým štandardom na prednej strane obalu označované logom Viem, čo jem. Kritériom pre umiestnenie loga Viem, čo jem bude znížený obsah cukru, soli a nezdravých tukov – nasýtených a transmastných kyselín. Podľa troch štvrtín európskych spotrebiteľov je totiž súčasné nutričné označovanie výrobkov nezrozumiteľné. Parametre vychádzajú z výživových odporúčaní vydaných 20 rôznymi národnými úradmi a medzinárodnými organizáciami, vrátane WHO.

„Cieľom iniciatívy je podporiť informovanú voľbu spotrebiteľa. Podľa výsledkov celosvetových prieskumov**, viditeľné informovanie spotrebiteľov o nutričných hodnotách potravín môže viesť k znižovaniu výskytu civilizačných chorôb** – cukrovky, obezity alebo kardiovaskulárnych ochorení,“ hovorí doc. Ing. Jiří Brát, odborník na nutričnú kvalitu potravinových výrobkov. Používanie informácií súvisiacich s logom Viem, čo jem má v SR povoľovať Úrad verejného zdravotníctva SR.

Medzi prvými s logom Viem, čo jem sú nízkotučné majonézy a tatárske omáčky, čaje a zeleninové polievky. V krátkom čase pribudnú vybrané rastlinné tuky.

Zdravá strava spojená s vitalitou

Podľa celosvetového prieskumu zameraného na zdravie, vitalitu a životnú pohodu všade na svete sa ľudia zhodujú v otázkach svojho zdravia a životnej pohody. Ľudia chcú predovšetkým lepšie vyzerať, zažívať každodennú pohodu, viac zvládnuť, dávať svojim deťom to najlepšie, žiť v čistote a byť večne zdraví.

Za zásadný predpoklad vitality považujú spotrebitelia zdravú kuchyňu. Zdravú stravu si s vitalitou spája 90 % českých a slovenských spotrebiteľov. Viac ako 60 % pociťuje občas nedostatok životnej vitality a má chuť byť vitálnejší. Vitalita je pre českého a slovenského spotrebiteľa synonymom spokojného života, dlhodobého zdravia, energie a životného optimizmu.