Potraviny, ktoré podporujú spaľovanie tuku

Najdôležitejšou zásadou redukcie hmotnosti je vyvážená strava (bielkoviny, tuky, cukry), vitamíny a minerálne látky. Podstatná je aj zásada pravidelného stravovania. Odborníci na výživu zdôrazňujú, že strava ovplyvňuje až 80% hmotnosti. A navyše, sú tu aj potraviny, ktoré našu váhu dokážu priamo znížiť.
spaľovače tukov

Zdroj foto: Shutterstock.com

Zásady stravovania, stravovacie návyky si osvojujeme v rodine. Každá kuchyňa je jedinečná, no nie vždy na naše zdravie vplýva len dobre. Vždy závisí na výbere a zastúpení potravín, z ktorých sa jedlá pripravujú.

Ďalší 20 % podiel na redukcii hmotnosti prináleží pohybovému režimu, ale rovnako dôležité je aj duševné zdravie. Ak chceme mať zdravé telo, musíme mať zdravú dušu. V boji proti nadbytočným kilogramom ide o to, aby bolo telo pravidelne zásobované dôležitými vitamínmi a minerálnymi látkami. Pomôcť si môžeme aj výberom potravín, najmä čerstvým ovocím a zeleninou nahradiť všetky „maškrty“.

Výborné sú aj potraviny, ktoré podporujú spaľovanie tukov, svojim pôsobením v organizme majú silu zabraňovať ukladaniu tuku. Tieto potraviny nám pomôžu „udržať postavu“ bez toho, aby sme hladovali. 


Nie je chuť ako chuť. Pozrite si viac:

Prečo vlastne prijímame potravu?

Ovocie a zelenina ako pomocníci pri chudnutí

Marhule - zvyšujú vitalitu. Oranžové ovocie, ktorému sa pripisuje dlhovekosť, okrem iného obsahujú železo, ktoré transportuje kyslík do buniek a tým spaľuje tuky.

Jahody - šťavnaté ovocie, ktoré okrem iného obsahuje viac vitamínu C a minerálnu látku mangán, ktorá nabudí spaľovanie tukov.

Broskyne - podporujú látkovú výmenu a majú odvodňovacie účinky.

Citrón - účinný bojovník proti tukom.

Grep - zabraňuje ukladaniu tukov.

Brokolica - posilňuje imunitu.

Zázvor- prečisťuje organizmus.

Šošovica - stabilizuje hladinu cukru v krvi.

Chilli – podporuje trávenie a spaľovanie tukov.

Tekutiny, ktoré nám rozhýbu metabolizmus

Čaj – najmä zelený čaj obsahuje látky - polyfenoly (pôsobia ako antioxidanty), ktoré na seba lepšie viažu tuky. Okrem toho, že pomáhajú spaľovať tuky sú aj vynikajúcim močopudným prostriedkom.

Voda – je dôležitou zložkou v ľudskom organizme, podporuje metabolizmus. Je nosičom živín, vitamínov, minerálnych látok, stopových prvkov. Transportuje ich ku všetkým orgánom. 

tekutiny
Zdroj foto: Shutterstock.com

Stravovanie ako celok

Napriek tomu, že sa budeme zdravo stravovať, nemôžeme od „tukožravých potravín“ očakávať zázrak. Nepravidelný či jednostranný prístup nám nepomôže. Tieto potraviny sa musia stať súčasťou nášho zmeneného – racionálneho stravovania.

Nezabudnite: „Budúcnosť najviac obdaruje toho, kto dáva všetko súčasnosti,“ povedal Albert Camus. Rozhodne to platí aj o racionálnom stravovaní. Súčasné stravovanie sa podpíše na našom zdraví v budúcnosti.


Niekedy sú naše chute a apetít zložitejšie, ako by sa mohlo zdať. Prečítajte si:

Prečo vlastne prijímame potravu?