Prezidentka Zuzana Čaputová behá s ochrankou, aj v daždi! Toto je 10 pozitívnych účinkov behu na ženské zdravie

Beh pomáha prezidentke Zuzane Čaputovej nielen udržiavať sa v kondícii, ale aj zvládať náročné povinnosti, ktoré musí ako hlava štátu každý deň absolvovať.
Prezidentka Zuzana Čaputová behá s ochrankou, aj v daždi

Zuzana Čaputová, zdroj: pxfuel.com | Zdroj: Instagram.com

Prezidentka Zuzana Čaputová nedávno na sociálnej sieti uverejnila fotku v športovom oblečení, na ktorej je aj svojou ochrankou, a pridala k nej popis:

Aby som zvládla všetky tlaky a že nie som z cukru, vybehli sme s chlapcami z ochranky v daždi na kopec.

Beh teda pomáha pani prezidentke udržiavať sa nielen v kondícii, ale aj zvládať náročné povinnosti, ktoré musí ako hlava štátu každý deň absolvovať.

Veríme, že Zuzana Čaputová bude pre mnohé dámy vzorom, a už nebude také ľahké nájsť si výhovorky, prečo nešportovať.

Beh je zákódovaný v našej DNA

Najprirodzenejším pohybom pre človeka je obyčajná vzpriamená chôdza, beh je potom jej ďalším stupňom. Z hľadiska evolúcie sú ľudia lovci a zberači, a práve vďaka behu si zabezpečovali prísun potravy po celý rok.

Aby človek v minulosti ulovil zviera, musel byť rýchly a vrtký, a hoci dnes bežne zvieratá nelovíte, bežecké schopnosti sú skryté v každom z nás.

Beh je zakódovaný v našej genetickej výbave a určite stojí za to, v sebe tieto gény behaním prebúdzať.

Behanie pôsobí na zdravie aj nepriamo, a to tak, že vďaka behu prehodnotíte svoje priority a začnete o svojej kondícii uvažovať inak.

10 benefitov behu pre zdravie

Beh pomáha pri liečbe už vzniknutých ochorení, ale funguje aj ako ich prevencia. V západnej kultúre zomiera najväčšie percento populácie na ochorenie srdca a pľúc a na komplikácie, ktoré sú s nimi spojené.

Práve behanie má schopnosť posilňovať srdcovo - cievne aj dýchacie ústrojenstvo, a tým takéto riziko minimalizovať.

  • posilňuje kardiovaskulárny systém
  • zlepšuje činnosť srdca a výkonnosť pľúc
  • posilňuje svaly dolných končatín a spevňuje stred tela
  • vďaka väčšiemu prísunu kyslíka zvyšuje výkonnosť mozgu
  • napomáha tvorbe a aktivácii neurónovej sieti v mozgu
  • zlepšuje pamäť a schopnosť učenia
  • odbúrava prebytočné tukové bunky
  • znižuje riziko rakoviny, hypertenzie aj cukrovky
  • posilňuje funkciu imunitného systému
  • má nezanedbateľnú úlohu vo vyrovnávaní sa so stresom

V zozname pozitívnych účinkov behu na naše zdravie by sme mohli pokračovať, avšak nič sa nevyrovná zážitku na vlastnej koži, a preto obujte tenisky a vybehnite do lesa alebo sa vydajte do najbližšej posilňovne a začnite na bežeckom páse.

Uvidíte, že už po niekoľkých prvých behoch sa budete cítiť zdravší, vitálnejší, oddýchnutejší a plní energie!


Prečítajte si aj:

Prečo a ako začať behať?

Tieto celebrity milujú beh!


Snubka

Nasa Zuzu je proste trieda :-)

K clanku:
Najprirodzenejsim pohybom pre cloveka je chodza-potial suhlasim. Beh nie je jej dalsim prirodzenym stupnom. Z hladiska evolucie a zakodovania v genetickej vybave je beh pre cloveka stres, lebo v nom prebudza pocit ohrozenia, uteku pred nebezpecenstvom.
Clovek akymkolvek inym pohybom okrem chodze a plavania, telo stresuje, to znamena dochadza k bunkovej smrti. Nerobi pre svoje telo nic zdrave, prave naopak, co sa prejavi o niekolko rokov neskor, preto si toho nie je vedomi.