Koronavírus filozoficky: 11 spôsobov ako uvažovať o koronavíruse
Koronavírus – je aktuálne horúcou témou a rizikom, ktorý z globálneho sveta v roku 2020 smutne dorazil aj na Slovensko. Ambíciou nasledovného textu je apelovať na kritické myslenie, zdravý sedliacky rozum a pragmatický postoj MÚDREHO človeka ako uvedené riziko čo najlepšie zvládnuť. Ponúkame vám 11 spôsobov, ako uvažovať o koronavíruse z filozofického hľadiska.
Ako uvažovať o koronavíruse? | Zdroj:
Unsplash.com
Veľká časť populácie na Slovensku podlieha priveľmi vplyvu virtuálneho sveta (masmédiá, sociálne siete, internet) namiesto múdrej preferencie hodnôt reálneho sveta (skutočný život). Virtuálny svet vedie k pohodlnosti až lenivosti a maximalizácii komfortu za každú cenu.
Koronavírus nabáda k pokore a povinnosti dočasne strpieť aj diskomfort a byť usilovnejším (nie lenivým) k úcte ku všetkému živému viac ako k neživému.
Prečo? Lebo živý organizmus (človek, fauna a flóra) bol, je a bude vždy viac ako akýkoľvek neživý mechanizmus (stroj, počítať, robot, umelá inteligencia).
11 spôsobov ako uvažovať o koronavíruse
K - kritika
O - odstup
R - riziko
O - obrana
N - nebezpečná nákaza
A - ambícia
V - vírus
I - imunita
R - rešpekt
U - uvedomelo
S - spoločne
Odporúčam zvážiť čokoľvek motivačne užitočné (inšipiračné, povzbudzujúce a pozitívne) pre čitateľa aj z nasledovnej úvahy k zvládaniu problému podľa analýzy obsahu z filozofického postoja ku koronavírusu. Rozoberme si preto jednotlivé významy - každý osobitne.
1. Kritika
Kritika vždy u obyvateľstva bola, je a bude, ako nutný nástroj k vyššej kvalite. Kritické myslenie vždy prispieva k najvyššej kvalite.
Koronavírus si vyžaduje zodpovednosť: Byť maximálne obozretným voči riziku koronavírusu a zodpovedne rešpektovať prevenciu podľa odborníkov. Kritika i sebakritika je lepšia ako podceňovanie.
Autor nie je lekársky alebo zdravotnícky školený odborník
Známy ekonóm a motivátor, pragmatik a nadšený vzdelávač. Tento priaznivec pozitívneho myslenia a kreatívec je vynikajúci lektor, daňový odborník a obľúbený vysokoškolský učiteľ. Jeho autorské dielo doteraz počíta 20 kníh (+ 6 v spoluautorstve) a vyše 1800 odborných článkov doma i v zahraničí.