Zapácha vám podpazušie? Vedci majú konečne vysvetlenie, čo ho spôsobuje! 3 prírodné spôsoby, ako sa zbaviť zapáchajúceho podpazušia

V podpazuší sa nachádza rôznorodá komunita baktérií, ktoré sú súčasťou nášho prirodzeného mikrobiómu pokožky. Vedci objavili kľúčový enzým zodpovedný za zapáchajúce podpazušie.
prírodné spôsoby ako odstrániť zápach z podpazušia

Zdroj: Flickr.com

Ako vzniká telesný zápach?

Vedci z University of York už predtým preukázali, že iba niekoľko baktérií v našom podpazuší je zodpovedných za náš telesný zápach.

Ten istý tím v spolupráci s vedcami Unileveru zašiel vo svojom výskume ešte o krok ďalej, aby objavil jedinečný „enzým BO“ (Body dor enzyme), ktorý je zodpovedný za charakteristický zápach podpazušia.

Nový výskum zistil, ako sa u konkrétnych baktérií vyvinul charakteristický enzým, ktorý produkuje niektoré z kľúčových molekúl spôsobujúce zápach.

"Toto je kľúčový pokrok v porozumení toho, ako funguje telesný pach. Umožní vývoj cielených inhibítorov, ktoré zastavia produkciu enzýmu BO pri zdroji bez narušenia mikrobiómu v podpazuší, “ uviedol Dr. Michelle Rudden z Katedry biológie University of York

V podpazuší sa nachádza rôznorodá komunita baktérií, ktoré sú súčasťou nášho prirodzeného mikrobiómu pokožky. Výskum ukázal ako jedného z hlavných vinníkov zodpovedných za telesný zápach baktériu Staphylococcus hominis.

Vedci ďalej tvrdia, že „BO enzým“ bol prítomný v S. hominis dlho pred vznikom Homo sapiens ako druhu, čo naznačuje, že telesný zápach existoval pred vývojom moderných ľudí a mohol mať dôležitú úlohu v spoločenskom živote a komunikácii medzi primátmi.

Prírodné triky na zapáchajúce podpazušie

Potenie je prirodzený jav, nepríjemný zápach, ktorý so sebou môže priniesť však prispieva k nášmu nepohodlnému pocitu. Príliš veľa dezodorantu ani parfému pach z podpazušia neprekryje. Skúste radšej pomoc z prírody.

Šťava z limetky

Šťava z 1 až 2 limetiek odstráni nepríjemný zápach z vášho podpazušia. Ak je vaša pokožka citlivejšia, zmiešajte šťavu s vodou a nalejte ju do fľaštičky s rozprašovačom. Skvelý domáci sprej máte hotový za pár minút.

Jablčný ocot

Jablčný ocot zníži pH vašej pokožky a zahubí baktérie v podpazuší. Vatový tampón namočte do octu a potrite si ním pokožku pod pazuchou.

Čajovníkový olej

Čajovníkový olej pôsobí antibakteriálne. Zmiešajte pár kvapiek oleja s vodou a používajte túto zmes namiesto dezodorantu.