4 tipy, ako piť viac vody a zostať hydratovaný aj počas horúcich letných dní

Sme to, čo pijeme! V prípade väčšiny dospelých tvorí voda 60-70 % telesnej hmotnosti. Voda je životne dôležitá pre správne fungovanie prakticky všetkých buniek, tkanív a orgánov v tele. Takisto je potrebná aj na správne trávenie a dopravenie živín do vašich buniek a pomáha tiež pri regulácii telesnej teploty. Voda tiež pôsobí ako akýsi „tlmič“ pre mozog a miechu a je aj mazivom pre kĺby, orgány a tkanivá. Adekvátny príjem vody vám môže dokonca pomôcť pri regulácii hmotnosti.
pitný režim v lete

Zdroj: Pexels.com

Koľko vody by ste mali denne prijať?

Váš vek, hmotnosť, pohlavie, úroveň fyzickej aktivity ako aj vonkajšia klíma vám pomôžu určiť, koľko vody by ste mali prijať. Spravidla sa odporúča vypiť okolo 2 litrov tekutín denne.

Približne 70-80 % z prijatých tekutín by malo pochádzať z nápojov: najmenej polovica z nich by mala pochádzať z vody, o dosť menej z tekutín ako čaj, káva, mlieko a iné nápoje. Zvyšných 20-30 % by malo pochádzať z potravín bohatých na vodu, ako sú ovocie a zelenina.

Mnoho ľudí si kladie otázku, či sa konzumácia kofeínových nápojov, ako je káva a čaj, ráta do pitného režimu. Dobrou správou je, že mierne množstvo kofeínu vás neochudobňuje o vodu vo vašom tele. Avšak v tomto prípade je dôležite odsledovať si kalórie prijaté v kávových nápojoch, pretože väčšie množstvá smotany a cukru dokážu spraviť veľkú šarapatu,“ približuje Susan Bowermanová, riaditeľka pre vzdelávanie v oblasti výživy.

Príznaky dehydratácie

Ak nie ste dostatočne hydratovaní, vaše telo bije na poplach takými prejavmi ako smäd a sucho v ústach. Medzi príznaky nedostatočného príjmu tekutín patria tmavý moč, zápcha, zápach z úst, únava svalov či bolesti hlavy.

Kým sa však váš smädný mechanizmus spustí, je už vaše telo dehydratované, preto je dôležité, aby ste počas dňa svedomite dbali na dostatočný príjem tekutín.

Tipy, ako zvýšiť príjem vody

  • Začnite svoj deň veľkým pohárom vody, a to ešte pred svojou rannou kávou alebo čajom – vytvoríte si vďaka tomu zdravý zvyk, ktorý vám vydrží po celý život.
  • Preskúmajte svoje pracovné návyky. Ak máte sklon tráviť veľa času za stolom, predtým, než sa pustíte do práce, postavte si na stôl džbán s vodou. Bude vám pripomínať, že treba piť a zároveň budete motivovaní usrkávať si z vody počas dňa, vďaka čomu splníte svoj cieľ príjmu tekutín. Ak pracujete v externých podmienkach, uistite sa, že máte pohodlný prístup k vode (alebo ju majte so sebou).
  • Nastavte si na smartfóne časovač alebo použite aplikáciu, ktorá vám bude pripomínať, že sa máte napiť.
  • Osviežte váš pitný režim. Pridajte do vody citrusy, bylinky, ovocie alebo šťavu, aby ste zlepšili chuť vášho nápoja; vyberajte si radšej bublinkové a nesladené nápoje alebo si dajte čaj s citrónom; zároveň držte džbán s nápojom v chladničke, aby ste ho mali v lete po ruke príjemne studený a osviežujúci.

Faith Healer

"Sme to, čo pijeme!"...takých somarín sa tu človek dočíta, by som rád vedel, či osôbka, ktorá toto písala, má viac než 20-25 rokov!

Bibis1

U mna velky problem. Casto sa mi stane, ze si uvedomim, ze preslo pol dna a ja som vypila len pohar vody. Preto sa snazim mat pri sebe pohar alebo flasu s vodou. Skusila som si davat aj pripomienky, aby som sa napila, ale tie som vacsinou odignorovala. Do pitneho rezimu sa zaratavaju aj polievky, tak aspon tie si davam na obed alebo na veceru.

nurse87

tiez dost casto zabudam pit, teraz som zacala pit viac ale musim ju mat pred sebou aby som videla, ze sa musim napit. tak ze bud dzban alebo flasu vody musim mat pred sebou