Joga na ráno, ktorá vás rozhýbe

Skoré ranné vstávanie je ťažké, to vieme všetci. Vedci zistili, že práve v tejto fáze dňa je aj vyššie riziko infarktu, pretože naše telo sa nestihne adaptovať našim požiadavkám. Čo tak skúsiť ho postupne rozhýbať pomocou zopár jednoduchých póz? Sústreďte sa na dýchanie a cvičenia si rozložte tak, ako vám to časovo vyhovuje.

joga_nabudenie_cvicenia Zdroj foto: Shutterstock.com

Chrbtový streč

1. Sadnite si na podložku a nohy skrížte pred sebou. Tlačte zadkom do podlahy a čo najviac vystrite a natiahnite chrbticu. Potom položte ľavú ruku na pravé koleno, nadýchnite sa, natiahnite chrbát a potom s výdychom sa vytočte doprava. Vráťte sa do východzej pozície a spravte to isté na druhú stranu.

prvý chrbtový streč
Zdroj foto: Shutterstock.com

2. Položte pravú dlaň na zem a natiahnite ľavé rameno cez hlavu. Nadýchnite sa a snažte sa prstami čo najviac priblížiť ku stropu. Následne vydýchnite a tlačte sa rukou k pravej strane. Potom celú pozíciu zopakujte na opačnú stranu.

druhý chrbtový streč
Zdroj foto: Shutterstock.com

Prečítajte si aj tento článok:

Aké cvičenie vám pomôže večer lepšie zaspať?


Mačací náklon

Kľaknite si na kolená, zápästia položte na zem približne v úrovni pliec a rovnako tak kolená pod boky. Natiahnite chrbticu tak, aby ste vrchnú časť ťahali smerom k hlave a kostrč ťahali čo najviac dozadu. Zhlboka sa nadýchnite, potom vydýchnite a zdvihnite chrbát k stropu ako rozzúrená mačka. S ďalším nádychom brucho klesá smerom k podlahe, ale váš zadok a kľúčne kosti sa zdvíhajú hore. Tento cvik opakujte trikrát.

mačací náklon
Zdroj foto: Shutterstock.com

Šteniatko

Kvoknite si na zem a zatlačte sa prstami na rukách aj nohách pevne do zeme. Potom zdvihnite boky hore a držte kolená vystreté a hýbte popritom bokmi. Ďalej položte jednu pätu na podlahu a nohy zarovnajte za sebou, ohnite koleno nohy, ktorá je vpredu a nohu vzadu vystrite. Následne nohy vymeňte.

šteniatko
Zdroj foto: Shutterstock.com

Výpad

Položte ruky aj nohy na zem a potom jednou nohou spravte krok vpred a pokrčte ju v kolene. Ruky položte vedľa tejto nohy tak, aby prsty boli nad členkom. Ľavú nohu natiahnite za sebou a koleno položte na zem. Chrbticu uržujte natiahnutú a rovnú, lopatky zase dole. Zintenzívnite tento streč, ťahajte boky dopredu a zároveň dole a kľúčne kosti nahor. Potom zmeňte stranu a zopakujte.

výpad
Zdroj foto: Shutterstock.com

Bežecký streč

Spravte výpad a boky zdvihnite až úplne hore. Prednú nohu vystrite čo najviac a ruky umiestnite vedľa členku tejto nohy. Ďalej tlačte pätu zadnej nohy k zemi. Obe nohy udržujte vystreté v rámci možností. Boky stále tlačte hore, hornú časť svojho tela uvoľnite a natiahnite dole cez prednú nohu. Potom nohu vymeňte a zopakujte.

bežecký streč
Zdroj foto: Shutterstock.com

Trojuholníková póza

Postavte sa na obe nohy mierne rozkročmo, položte pravú ruku na pravý členok a ľavú ruku na ľavé rebro. Potom zodvihnite ľavé rameno hore a ťahajte ho doprava. Otočte ľavú nohu tak, aby prsty smerovali dopredu, zatiaľ čo prsty pravej nohy smerujú do strany. Chrbticu udržujte vystretú a očami sledujte ľavú ruku alebo pred seba. Nezabúdajte správne dýchať. Cvik zopakujte na druhú stranu.

trojuholníková póza
Zdroj foto: Shutterstock.com

Odpočinková fáza na záver

Sadnite alebo ľahnite si na zem (môžete zatvoriť oči) a niekoľko minút sa len sústreďte na svoje dýchanie. Potom sa usmejte a hor sa s dobrou náladou do nového dňa!


Prečítajte si tiež:

Nemôžete večer zaspať? Tieto jogové pozície vám pomôžu!