Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Trénovanie ráno verzus večer - čo je lepšie?

Patríte k ľuďom, ktorí si dokážu ráno privstať, aby si „odbili" svoj tréning ešte pred začatím povinností? Alebo skôr k tým, ktorí sa naň tešia po celodennom „zarezávaní" v práci? Pozrite sa, aké výhody a nevýhody obnášajú obe varianty.

Trénovanie ráno vs. večer Zdroj foto: Shutterstock.com

Cvičenie ráno

Výhody:

  1. Ak sa vám pravidelne darí vstávať ráno ešte pred odchodom do práce, aby ste si zacvičili, prípadne zabehali, v prvom rade máte vždy dobrý pocit z toho, že ste sa opäť prekonali.

  2. Ďalším benefitom je vlna endorfínov, ktoré sa vyplavia do tela po úspešne vykonanej fyzickej aktivite a zásobia vás dobrou náladou a energiou na celý deň.

  3. V ranných hodinách je navyše čistejší vzduch a prázdnejšie cesty, štadióny a cvičiská.

  4. Ranné cvičenie tiež povzbudzuje metabolizmus na dlhšiu dobu - telo spaľuje viac tuku.


Prečítajte si tiež:

Tieto veci robte pred každým trénigom

Nevýhody:

  1. Ako prvé vám určite príde na myseľ skoršie ranné vstávanie. Ak navyše chodíte do práce napríklad už na šiestu, môže to byť pre vás trochu problém, najmä v chladnejších mesiacoch, keď by ste trénovali ešte za tmy.

  2. Takisto potrebujete dlhšiu a intenzívnejšiu rozcvičku než keby ste trénovali večer, pretože vaše telo je po niekoľkých hodinách spánku stuhnutejšie a úplne nerozhýbané.

  3. Mali by ste sa vystríhať trénovaniu nalačno. Hoci mnohí tvrdia, že takýmto spôsobom viac schudnete, pravda je taká, že ak telo nemá k dispozícii iné „palivo“, začne spaľovať svalovú hmotu.

Cvičenie večer

Výhody:

  1. Pohyb vykonávaný večer, môže pomôcť pri poruchách spánku, redukcii denného stresu a „vyčistení hlavy“.

  2. K výhodám patrí aj potreba kratšej a menej intenzívnej rozcvičky, keďže už ste zopár hodín na nohách.

  3. Ste viac rozhýbaní, čiže by sa vám aj náročnejší tréning mal vykonávať ľahšie ako v ranných hodinách.

  4. Oceníte aj to, že sa nemusíte nikam ponáhľať, všetky povinnosti máte už za sebou a môžete sa naplno sústrediť len na tréning.

Nevýhody:

  1. Môže sa stať aj to, že už budete po celodenných povinnostiach príliš vyčerpaní na fyzickú aktivitu a počas tréningu už nebudete schopní podať kvalitný výkon.

  2. Výber lokalít a miest na tréning sa zužuje, keďže niektoré vám už budú pre tmu neprístupné.

  3. Ak sa vyberiete cvičiť príliš neskoro, nepodarí sa vám potom tak skoro zaspať, pretože telo bude príliš „nabudené“.

Zhrnutie

Podľa výskumov je väčšina ľudí najlepšie fyziologicky uspôsobená na cvičenie neskoro popoludní až podvečer.

No na druhej strane, disciplinovanejší a vytrvalejší sú tí ľudia, ktorí trénujú ráno.

Každopádne, každý je nastavený inak, niekto je skôr ranné vtáča, iný večerná sova, preto by ste mali spoznať svoje telo a podľa toho si prispôsobiť tréning.


Prečítajte si aj tento článok:

Tieto veci robte pred každým trénigom