Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Správna verzus nesprávna konzumácia ovocia: kedy nám hnije v čreve?

Nemusíte vždy chodiť do lekárne nakupovať rôzne doplnky stravy. Namiesto toho si stačí každý deň dať 1-2 kusy ovocia. Vitamíny v tabletkách navyše nemajú takú skvelú chuť ako čerstvé ovocie. Aj tu však platia isté pravidlá.
Konzumácia ovocia

Zdroj: Shutterstock.com

Všeliek ovocie

Ovocie obsahuje veľa vody a doplňuje energiu po celý deň. Jeho zdravotné účinky sú bohaté, vymedzme aspoň niektoré z nich. Na zlepšenie imunity sa odporúčajú citrusové plody bohaté na vitamín C, napríklad broskyne, nektárinky či kiwi. Pri chudokrvnosti by ste mali konzumovať goji, jahody či čučoriedky.

Výhody ovocia:

  • obsahujú veľa vody

  • vysoký zdroj vitamínov

  • ľahko stráviteľné

Nevýhody ovocia

  • Vo veľkých množstvách môže spôsobiť hnačky alebo plynatosť.

  • Obsahuje veľa fruktózy a cukru.

  • Nadmerná konzumácia spôsobuje priberanie.


Prečítajte si tiež:

Pozor na ovocie pri chudnutí!

Ovocie a trávenie

Pre tráviaci systém sú dobré napríklad figy, sušené slivky a ananás.

Figy obsahujú veľa vlákniny, zároveň znižujú chuť do jedla a čistia krv od zlého cholesterolu.

Sušené slivky odporúčame jesť večer. Pomôžu vám nasledujúce ráno pri vyprázdňovaní.

Ananás obsahuje veľmi veľa vlákniny rozpustnej i nerozpustnej vlákniny. Výhodou nerozpustenej vlákniny je viazanie vody na seba, čím dochádza ku zvoľňovaniu vstrebávania.

Konzumácia ananásu

Zdroj: Shutterstock.com

Diabetici a ovocie

Ľudia trpiaci týmto ochorením by si mali dávať pozor na ovocie obsahujúce veľa cukru. Pre diabetikov sú vhodné avokádo alebo melón. Čo sa týka iných sladkých ovocí, tak len malom množstve.

Keď ovocie škodí zdraviu

Niektoré ovocné druhy môžu občas spôsobovať zdravotné problémy. Nemáme na mysli priamo alergiu, ale nie je napríklad vhodné podávať malým deťom veľa citrusových plodov, pretože tie patria medzi alergizujúce potraviny.

Tiež nie je vhodné konzumovať ovocie po jedle, pretože to potom hnije v tenkom čreve. Lepšou alternatívou je konzumovať ovocie pred jedlom.

Kedy konzumovať ovocie?

Najlepšie je jesť ovocie ráno, najmä nalačno alebo v dopoludňajších hodinách.

Nejesť ovocie po hlavnom jedle, pretože sa zaťažuje tráviaci systém.

Nekombinovať viac ako 4 druhy ovocia denne.


Prečítajte si aj tento článok:

Pozor na ovocie pri chudnutí!

BJ_2

Celkom dobry clanok a tak pridam moju skusenot. Konzumujem ovocie v doobednajsich hodinach, uz dobrych 10 rokov. Docital som sa o tom v knihe Fit for life. A je to jedna z najlepsich veci, ktoru som spravil na zdravie. Len pozor, spociatku mi niektore druhy ovocia sposobovali plynatost a tazobu po ranu. Az neskor som prisiel na to, kde bol problem. Jednak, je to aj zvyk, ze telo pocita ze dostane nieco tazke, co sa travi 3 hodiny hned rano, ale ak to neprechadza ani po case, moze byt problem ako u mna, ze som bol tak zatoxinovany, ze som mal zlc v zaludku po ranu. A kvasinky, proste bordel. Vsimol som si to, ked som si zacal robit joginsky vyplach zaludka. V tej vode, co vysla zo zaludka to bolo jasne vidno. Po vyplachu zaludka, sa uz ovocie travilo dobre. Vtedy som na to prisiel, ze ovocie potrebuje cisty zaludok aby sa stravilo dobre a rychlo, a po ranu moze byt niekto zatoxinovany. Vtedy mu doporucujem robit si detox, a vyplach zaludka, a ovocie si dat napriklad az o desiatej, takze vynechat ranajky. Alebo dokonca hodinku pred obedom. Pokial mate zatoxinovane telo a hlavne po noci, teda rano, ste plny toxinov, tazko vstavate, je najlepsie vynechat ranajky a kazdy den hladovat, a potom pit cerstve stavy, alebo si dat ovocie. Akonahle budete mat telo ako tak zdrave, ovocie by vam uz rano malo travit v poriadku. Pokial vam ovocie po ranu netravi v poriadku, niekde musi byt problem, mozno v tej zlci v zaludku, ako to bolo u mna. Mal som to prakticky vzdy po noci, takze telo sa zbavovalo toxinov tak moc, ze aj v zlci to vytlacalo prec, a nejaka skoncila v zaludku.