Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

12 miest na tele, kde sa ukladá stres: čo prezrádzajú o vašich emóciách?

Milióny ľudí trpia chronickými bolesťami a vôbec netušia, čo sa za nimi skrýva. Experti veria, že úzkosť a stres vedú ku svalovým stuhnutiam. Práve tie spôsobujú kŕče, bolesti hlavy, únavu i tráviace ťažkosti.

Mnohé štúdie dokázali, že chronická bolesť môže byť vyvolaná nielen fyzickými zraneniami, ale aj emocionálnymi problémami a stresom. Často sa stretávame najmä s fyzickou bolesťou, ale to je len signál, ktorý telo vysiela a znamená, že naše emócie nie sú v poriadku.

Stres je prirodzenou reakciou tela na záťažové situácie. Pokiaľ trvá len krátkodobo, môže nám byť užitočný, v opačnom prípade ničí psychické i fyzické zdravie človeka.

Dych sa stupňuje, srdce tlčie rýchlejšie, svaly sa napínajú... A keď toto napätie neustáva, svaly nedostanú šancu na relax, prichádzajú na rad bolesti hlavy, chrbta, ramien a iných častí tela. Toto sa ešte zhoršuje, ak máte nedostatok pohybu, takmer necvičíte a od bolesti si uľavujete len liekmi.

Oblasť, v ktorej pociťujete bolesť, môže odhaliť váš emocionálny stav a problémy, čo vás sužujú.


Prečítajte si tiež:

Stres sa usádza na chrbtici, pomôže joga


Toto je 12 základných oblastí

Hlava

Bolesti hlavy sú často výsledkom starostí o malé veci v živote a určité prekážky, ktorým čelíte.

Riešením je nájsť spôsob, ako relaxovať a nemyslieť stále na svoje každodenné úlohy a problémy.

Krk

Bolesť v krku je často spojená s odporom alebo zášťou voči vám alebo ľuďom okolo vás.

Môžete mať napríklad problém niekomu odpustiť. No ak na to nájdete silu, zlepšíte si svoje komplexné zdravie.

Ramená

Pravdepodobne ste nerozhodný a dilema, ktorej čelíte, spôsobuje intenzívny tlak.

Nájdite si osobu, s ktorou sa môžete rozprávať, požiadajte ju o radu a riešenie nájdete ľahšie.

Ruky

Bolesť v rukách je spôsobená osamelosťou.

Snažte sa chodiť viac do spoločnosti, nebráňte sa stretaniu s novými ľuďmi, trávte čas s priateľmi a na miestach, kde to žije.

Horná časť chrbta

Vo väčšine prípadov je táto bolesť spôsobená strachom z lásky alebo pocitom nedocenenia.

Komunikácia je najlepším spôsobom, ako vyriešiť tento problém. Požiadajte o podporu svojich blízkych.

Dolná časť chrbta

Bolesť v dolnej časti chrbta môže byť vyvolaná strachom zo straty alebo posadnutosťou peniazmi.

Pamätajte si, že bohatstvo nie je kľúčom k šťastiu, snažte sa najprv nájsť lásku, radosť zo života a zisky nakoniec prídu ruka v ruke s vašim životným postojom.

Boky

Ľudia, ktorí sa obávajú zmeny, často trpia bolesťami v oblasti bokov, bedier.

Život sa mení a mali by ste ísť s jeho prúdom. Užívajte si každý okamih, pretože môže byť veľkým dobrodružstvom.

Kĺby

Bolesti kĺbov bývajú dôsledkom nelogickej tvrdohlavosti.

Nechajte veci vo vašom živote plynúť a nebojte sa zmien.

Kolená

Ľudia s nafúknutým egom môžu trpieť bolesťami kolien.

Uvedomte si, že svet sa netočí len okolo vás. Buďte pozorní a starostliví voči svojim blízkym a nachádzajte sa tam, kde vás potrebujú.

Lýtka

Bolesť lýtok niekedy naznačuje napätie vo vzťahu, posadnutosť a žiarlivosť.

Naučte sa dôverovať svojim priateľom a partnerom, relaxujte a prestaňte každého kontrolovať. Na druhej strane, naučte sa rozoznať príznaky, kedy je čas ísť a opustiť niektorých ľudí.

Členky

Uponáhľaný a hektický životný štýl nás často núti zanedbávať naše potreby a vzdávať sa snov.

Treba sa však postarať aj o seba, robiť veci, ktoré vás urobia šťastnými a pomôžu vám splniť životné ciele.

Chodidlá

Bolesť v nohách sa zvyčajne objavuje v prípade apatie, alebo keď niekto verí, že všetko sa deje zle.

Zamyslite sa a nájdite vo svojom živote niečo pekné, pozitívne. Smejte sa, zabávajte a užívajte si život naplno.

Niekoľko techník na zníženie stresu

  • identifikovať zdroje stresu

  • zveriť sa blízkemu s problémami a spoločne nájsť riešenie

  • efektívnejšie organizovanie času a stanovenie priorít

  • nastaviť si radšej krátkodobé ciele

  • mať ciele, ktoré motivujú

  • pravidelný pohyb, šport, cvičenie, zábavná aktivita (uvoľňovanie nedorfínov, vďaka ktorým sa cítite lepšie a menej stresovaní)


Prečítajte si aj tento článok:

Stres sa usádza na chrbtici, pomôže joga