Ako spáliť tuk na bruchu tými správnymi potravinami?

Tajomstvo trvalého úbytku hmotnosti nespočíva len v zložitom počítaní kalórií alebo v držaní extrémnych diét. Namiesto toho by sa mal dôraz klásť na vašu životosprávu. Musíte jesť tie správne potraviny, ktoré vám zabezpečia lepší spánok a budú redukovať váš brušný tuk. Ktoré sú to?
Vyšportované brucho
### 1. Ryba

Ak vo vašej strave chýbajú omega-3 mastné kyseliny, epifýza (žľaza v mozgu regulujúca nervový systém) nefunguje tak, ako má a dochádza ku zmenám v produkcií melatonínu – hormónu spánku. Ľudia s deficitom tejto kyseliny majú potom časté problémy s nespavosťou, čo veľakrát vedie k nezdravému nočnému jedeniu. Z tohto dôvodu by mal každý človek dbať na dostatok omega-3 mastných kyselín vo svojej strave, ktoré môže doplniť konzumáciou rýb. Ryby sú tiež bohaté na bielkoviny, u ktorých sa preukázalo, že môžu efektívne ukojiť vašu chuť do jedla. Pri trávení bielkovín dokonca spaľujete omnoho viac kalórií ako pri konzumácií tukov či sacharidov. Omega-3 mastné kyseliny navyše posilňujú zdravie vášho srdca a znižujú riziko demencie.

Ryba na tanieri
[**Robte tieto cviky a zbavíte sa tuku na bruchu!**](/clanok/53408/brucho-cviky)

2. Orechy

Tieto plodiny sú výborným zdrojom horčíka, ktorý dokáže posilniť vašu náladu tým správnym smerom. Rovnako ako omega-3 mastné kyseliny, aj horčík je dôležitý pre kvalitný spánok v prípade jeho nedostatku dochádza k ponocovaniu a prejedaniu sa. Jedna štúdia tiež zistila, že tí, ktorí majú vo svojej strave dostatok horčíka, tým posilňujú aj svoj imunitný systém a znižujú riziko srdcových ochorení, rakoviny i cukrovky.

Orechy
### 3. Mlieko

Ukázalo sa, že konzumácia mlieka má pozitívny efekt na redukciu brušného tuku. Jeden anglický výskum z roku 2010 ukázal, že tí ľudia, ktorí pravidelne konzumovali mlieko, mali nižšiu hladinu tuku ako tí ostatní. Zistilo sa, že každých 100 mg vápnika spotrebovaného za deň dokáže odstrániť približne 2 cm vnútrobrušného tuku. Vápnik vám navyše pomáha aj lepšie spať, keďže uvoľňuje svalové nervy a vlákna a tým znižuje riziko vzniku svalových kŕčov počas noci.

Mlieko
### 4. Čerešne

Predtým ako si ľahnete do postele, môžete z misky ukradnúť niekoľko čerešní a s chuťou si ich vychutnať. Čerešne sú totiž jedným z mnohých rastlinných zdrojov melatonínu – spánkového hormónu. Štúdie preukázali, že takéto potraviny dokážu zvýšiť hladinu daného hormónu v tele – nielen, že vám dopomôže k lepšiemu spánku, ale podporuje i chudnutie.

Čerešne
- - - - - -

Prečítajte si aj: Robte tieto cviky a zbavíte sa tuku na bruchu!