Týždenný jedálny lístok pri delenej strave - 3. časť

Seriál
Strava môže výrazne ovplyvniť našu hmotnosť. Možností je veľa, môžeme to skúsiť týždňovou diétou, ale v striedmosti a delení potravín by sme mali pokračovať, ak sa chceme vyhnúť „jojo - efektu“. Prvý týždeň by mal byť štartovací a mal by preveriť našu pevnú vôľu. Oveľa dôležitejšie, ako začať, je vydržať!
jedálny lístok pri delenej strave
Každý má svoje skúsenosti s chudnutím a diétami, poučiť sa môžeme aj z reklamy. Známe osobnosti neraz propagovali redukčné diéty, lieky na chudnutie s výborným efektom. Schudli, ale dnes sa už s tým nechvália, vlastne ani nemôžu, pretože ich hmotnosť hovorí za všetko.

Čo tak udržiavať jedálniček a zdravý životný štýl trvalejšie? Pozrime sa, ako by mal vyzerať jedálniček v jednotlivých dňoch v týždni, ak sa rozhodneme pre delenú stravu.


Neviete, ako začať? Pozrite si tento článok:

Začíname s delenou stravou - 2. časť

Týždenný jedálny lístok

Pondelok:

Môžeme začať s prípravným dňom, aby sme telo pripravili na úbytok hmotnosti. Je na nás, pre ktorý sa rozhodneme. Môže byť zeleninový, ovocný, ryžový, prípadne zeleninová polievka (v predchádzajúcom článku).

zeleninová polievka
### Utorok:

Raňajky: šunka, tvrdý syr, paprika, paradajka, čaj

Desiata: jogurt

Obed: dusená ryba a šalát (uhorkový, paradajkový, podľa chuti)

Olovrant: mrkvový šalát posypaný vlašskými orechmi

Večera: dusená čerstvá zelenina (prípadne lečo)

Streda:

ratatouille

Raňajky: celozrnné pečivo s tenkou vrstvou rastlinné tuku a medom, káva bez kofeínu

Desiata: grapefruit

Obed: ratatouille ( dusená zelenina a bezvaječné cestoviny)

Olovrant: ovocný šalát ( napr. pomaranč,jablko, kiwi, hrozno..., podľa chuti a sezóny)

Večera: zemiakové placky s brokolicou

Štvrtok:

Raňajky: vajíčko natvrdo, syr, paradajka, paprika a čaj

Desiata: jogurt

Obed: bravčové plátky s dusenou zeleninou

Olovrant: 200 ml paradajková šťava

Večera: ryba (podľa chuti) vo vlastnej šťave a zeleninová príloha

Piatok:

ananásový džús

Raňajky: celozrnné pečivo s tenkou vrstvou rastlinného tuku a džemom, čaj

Desiata: 200 ml ananásový džús

Obed: kyslá kapusta s fazuľou a so zemiakmi

Olovrant: 1 uhorka, 2 paradajky

Večera: ryžový nákyp s broskyňami

Sobota:

Raňajky: grahamový rožok, jogurt a pohár mlieka

Desiata: mrkvový šalát s vlašskými orechmi

Obed: fazuľka v paradajkovej omáčke, celozrnné pečivo

Olovrant: 200 ml kefírové mlieko

Večera: omeleta s hráškom a zeleninovým šalátom

Nedeľa:

kura so šalátom

Raňajky: šunka, tvrdý syr, paprika, paradajka, reďkovka a čaj

Desiata: jogurt

Obed: grilované kurča a zeleninový šalát

Olovrant: 200 ml paradajková šťava

Večera: Grécky šalát a celozrnné pečivo

Berte do úvahy, že ide o návrh. Jedálny lístok si môže zostaviť každý sám, podľa chuti a času, ktorý má na prípravu jedla. Nakoniec, nie je dôležité, či ho vôbec pripravíme - napíšeme. Dôležité je dodržať zásadu delenia potravín na skupinu živočíšnu a rastlinnú a správne ich kombinovať s podskupinou zeleniny a ovocia. Nesmieme zabúdať, že aj pri redukcii hmotnosti musí telo dostať všetko, čo potrebuje pre svoju správnu funkciu.


Prečítajte si aj predchádzajúcu časť seriálu:

Začíname s delenou stravou - 2. časť

Chobotnica0

Pise sa, ze sa nema kombinovar rastlinna a zivocisna skupina a v jednom dni na ranajky rozok, jogurt a mlieko?? Bolo pisane ze mliecme vyrobky patria do zivocisnej. Tak je trochu zavadzajuce

mark37

kazda dieta skodi organizmu a v konecnom dosledku po ukonceni diety naberiete vsetko spat + nieco naviac. ci ako to maju tie diety akoze fungovat? mesiac, dva tri nic nejest a potom? co konkretne? naspat jest tak ako predtym, za pol roka dalsia dieta a tak cely zivot? to ma aku logiku? nehovoriac o vaznych zdravotnych nasledkov pre telo. telo neoblafnete. je stavane na prezitie. ono si pocka, kym dodietujete a potom vam to spocita. a druhykrat vam to spocita na starobu.

odpovedou je zivotny styl, ktory je dlhodoby a dlhodobo udrzatelny. a tym je jedina rozmanita a pestra strava. ano odpoved je tak prosta. jest vsetko, ale s rozumom. telo potrebuje aj tuky, aj cukry. bielkoviny, mineraly, kyseliny, stopove prvky. ked nieco z toho nema, skracujete si zivot. mozno po minutach, ale skracujete.

aku skratku to vsetci hladate? bud majte zdravy a dlhy zivot, alebo sladucky a kratsi. to si povedzte na zaciatku, stredna cesta neexistuje. zdrave stravovanie je dokonca lacnejsie ( po vyluceni keksov, cokolad, cipsov, alkoholu, cigariet, jogurtov, vselijakch musli, polotovarov). lenze vsetci su lenivi. spravodlive na tom je to, ze kto sa o svoje telo stara, tomu bude za odmenu. kto nie, tomu bude na obtiaz.

aj by som napisal uplne jednoducho ako sa stravovat (odskusane) a nikdy neriesit vahu a vzhlad tela. ale to tu nikto nechcete pocut. tak dobru chut!