Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Cvičenie vonku prospieva telu aj duši. Ako by mal vyzerať taký tréning?

Leto je ideálne obdobie na to, aby sme opustili telocvične, tréningové haly či iné uzavreté priestory a venovali sa športovaniu na čerstvom vzduchu. Zmena prostredia nás môže motivovať k lepším výkonom, k novým aktivitám a nielen to.

Cvičenie vonku Zdroj foto: Shutterstock.com

Prečo sa oplatí cvičiť vonku?

Čerstvý vzduch a slnečný vitamín D sú veľmi prospešné pre zdravie - fyzické aj duševné. Vitamín D, ktorý prirodzene vzniká pôsobením slnečného žiarenia na pokožku, je dôležitý pre zdravie kostí. Pomáha telu lepšie vstrebávať vápnik a fosfor z potravinových zdrojov a okrem toho posilňuje imunitný systém. Cvičenie v prírode vás nabije energiou, zbaví stresu, napätia a prinesie pocit radosti a spokojnosti. Najmä v prípade, ak celý pracovný čas trávite medzi štyrmi stenami, cvičenie v parku, beh v lese či volejbal na pláži padne vhod. Počas veľmi horúcich dní zasa oceníte plávanie alebo vodné športy.


Prečítajte si tiež:

Tieto športy musíte v lete zažiť!

Beh patrí k najpopulárnejším športom

Jednou z outdoorových aktivít, ktorá je v posledných rokoch veľmi obľúbená, je určite beh. Zlepšuje kondíciu, spaľuje tuk, prevetrá hlavu a môžete mu podľahnúť individuálne, v páre alebo aj v skupine. Či už beháte rekreačne, pre seba alebo sa zúčastňujete organizovaných behov a súťaží, s ktorými sa akoby roztrhlo vrece, dôležitá je hlavne správna obuv. Pre zlepšovanie výkonnosti a kondície je vhodné striedať dlhšie vytrvalostné behy, s krátkymi intervalovými šprintmi, prípadne behom do kopca alebo do schodov. Beh v lese Zdroj foto: Shutterstock.com

Kombinácia behu s inými aktivitami

Koho samotný beh až tak nebaví, môže ho skombinovať so silovými cvičeniami, a tak si precvičiť celé telo tréningom pod holým nebom. Cvičiť vonku môžete s vlastnou váhou, prípadne si cvičenie spestriť schodmi, alebo hrazdou, ktorú nájdete na každom outdoorovom cvičisku. Behanie do schodov Zdroj foto: Shutterstock.com

Ako taký tréning môže vyzerať?

  • 5-minútový beh v miernom tempe

  • beh vo vysokej intenzite – 2 x 200 metrov (alternatíva – výbeh hore schodmi 3-4 krát)

  • 10 kľukov

  • 10 x drep s výskokom

  • výdrž v planku - 2 x 30 sekúnd

  • 10 x angličák

  • vysoké kolená – 2 x 20 sekúnd

  • výklus v miernom tempe – 10 min
    Tréning vonku Zdroj foto: Shutterstock.com

Ak patríte k tým, čo neradi cvičia sami a obľubujete skupinové cvičenia, ani v tomto prípade sa v lete nemusíte zatvoriť do telocvične. Treba sa len trocha poobzerať okolo seba a určite nájdete v blízkom parku či športovom areáli organizovanú hodinu jógy, HIIT tréning, či iné obľúbené cvičenie.


Prečítajte si aj tento článok:

Tieto športy musíte v lete zažiť!