Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Najlepšie povzbudzovače imunity, ktoré by nemali chýbať vo vašej životospráve

Jeseň je tu a už na vás niečo lezie? Začnite s posilnením imunitného systému. Imunita je odolnosť organizmu voči vonkajším vplyvom. Pri nedostatku vitamínov má telo problém bojovať s chorobou. Preto treba do svojej životosprávy zaradiť aj tieto potraviny a doplnky.
Zdroje vitamínu C

Zdroj: Shutterstock.com

Základnú imunitu si vytvoríme každý už v detskom veku. Pri prejavení choroby sa organizmus začne brániť a bojovať s chorobou. Ak bývate často chorí, pokojne môžete užívať vitamíny na imunitu aj dlhodobo. Pokiaľ už niečo na vás lezie, zvýšte dávky a skúste zvoliť aj kombináciu.

Základom je vitamín C

Vitamín C v potrave

Vitamín C sa bežne nachádza v potrave. Najmä v ovocí a zelenine. Najvyšší obsah vitamínu C sa nachádza v citrusoch, paprike, šípkach. Nie vždy je to ale dostatočné na to, aby ste si dopomohli k posilneniu a zlepšeniu imunitného systému.


Pozrite si tiež:

Posilnite na jeseň svoju imunitu pomocou týchto tipov!


Doplnkový vitamin C

Ak ste teda náchylnejší k chorobám, rozhodne zvoľte okrem ovocia a zeleniny aj vitamín C, ktorý dostanete kúpiť v lekárni. Obvyklá denná dávka pre dospelého človeka je 250-500 mg. Ak ste chorí, pokojne môžete dávku zvýšiť až na 1000 mg. Predávkovania sa báť nemusíte, pretože nepotrebný vitamín C naše telo jednoducho vylúči v moči.

Alternatívy posilnenia imunity

Ďalšou veľmi dobrou alternatívou je staviť na hlivu, rakytník či echinaceu. Sú vhodné najmä na posilnenie imunity z dlhodobého hľadiska, teda ak bývate často chorí a potrebujete sa pred chladnejším počasím trocha posilniť. Všetky tieto povzbudzovače imunity sa dajú kúpiť vo forme kvapiek, oleja v kapsulách či sirupe.

Napríklad rakytník okrem veľkého obsahu vitamínu C a toho, že prispieva k prirodzenej obranyschopnosti organizmu, podporuje metabolizmus, posilňuje činnosť srdca, pomáha znižovať únavu, zlepšuje činnosť tráviaceho traktu, tiež pomáha udržiavať zdravú pokožku, prispieva k funkcii sliznice očí a úst.

Hliva ustricovitá obsahuje betaglukány, ktoré sú hlavnou zložkou pre posilnenie imunity. Dopĺňa telu potrebné látky, obsahuje účinné látky v takom množstve a pomere, ktorý ľudskému organizmu maximálne vyhovuje.

Echinaceaantioxidačné účinky a takisto prispieva k prirodzenej obranyschopnosti tela a normálnej funkcii imunitného systému.

Echinacea

Zdroj: Shutterstock.com

Ak už si vyberiete užívanie vitamínu C, prípadne hlivu, rakytník či echinaceu, poraďte sa o užívaní s lekárnikom. Nie všetko totiž môže byť pre vás vhodné v prípade, ak máte zdravotné problémy alebo ste tehotná, či chcete vitamíny pre svoje dieťa.


Pozrite si aj tento článok:

Posilnite na jeseň svoju imunitu pomocou týchto tipov!