Cvičenie 5 Tibeťanov - zregeneruje telo aj dušu

Tvorí ho súbor účinných jogových cvičení, stimulujúcich základné energetické centrá v tele. Základ tvorí 5 cvikov, ktoré sa opakujú. Nevyžaduje si veľa času, nie je náročné a zaobíde sa bez špeciálneho vybavenia. A je vhodné pre každého bez ohľadu na vek či fyzickú kondíciu.
5 Tibeťanov

Zdroj foto: Shutterstock.com

5 Tibeťanov predstavuje jednoduché cvičenie, ktorého úlohou je obnoviť rovnovážne prúdenie energie v ľudskom tele. Ak je v jednotlivých centrách veľa alebo málo energie a čakry nespolupracujú tak, ako by mali, človeka sužujú zdravotné problémy. Pravidelné cvičenie 5 Tibeťanov prospieva telu i duši. Medzi hlavné ciele pôsobenia tohto cvičenia patria – zlepšenie celkovej pohyblivosti tela, aktivácia krvného obehu, lepšie zvládanie stresu, viac energie a pozitívnejší prístup k životu.

Póza č. 1 - Otáčanie

otáčanie

Zdroj foto: 2012rok.sk

Najprv treba zistiť, na ktorú stranu sa budeme otáčať.

Stojíme rozkročmo a jedna noha je pevná, na ktorej sa budeme točiť. Tá sa počas točenia nesmie zdvihnúť zo zeme. Rozpažíme obe ruky, jednu dlaň smerom hore a jednu dlaň smerom dolu. Otáčať sa budeme za dlaňou, ktorá smeruje k zemi. Potom dlane vymeníme a skúsime sa točiť na druhú stranu.

Vnímajte pocity pri otáčaní na jednu a potom na druhú stranu. A vyberte si tú, ktorá vám viac vyhovuje. Po zistení sa točte vždy v svojom smere maximálne však 21-krát. Točiť sa môžete s otvorenými alebo zatvorenými očami.


Pozrite si aj toto cvičenie:

Prečo sa oplatí cvičiť bikram jogu?

Póza č. 2 - Polobrušáky 

Ľahneme si na zem, ruky položíme voľne vedľa tela. S nádychom cez nos prudko zdvihneme obe nohy tak, aby zvierali s podložkou približne pravý uhol.

polobrušáky a záklon

Zdroj foto: 2012rok.sk

Súčasne zdvihneme hlavu tak, aby sa dotýkala hrude. Potom pomaly s výdychom a uvoľnením spúšťame nohy k zemi.

Póza č. 3 - Záklon

Kľakneme si na kolená, vystreté telo zviera pravý uhol so zemou a rukami si podopierame zadok, aby sme zachovali vystreté telo aj pri následnom pohybe.

S prudkým nádychom sa maximálne zakloníme, ale dajme si pozor, aby sa nám od napätia netriasli stehenné svaly. Hlava je tiež zaklonená. Aj v tomto záklone s pomocou rúk na zadku sme vyrovnaní a s výdychom sa vraciame do východiskovej polohy.

Póza č. 4 - Most

Sedíme na podložke, v pravom uhle so zemou, ruky sú pri tele, dlaňami opreté o zem. S prudkým nádychom sa zdvihneme a mali by sme sa dostať do pozície "obráteného písmena U", ako keby sme išli urobiť gymnastický mostík.

most a strecha

Zdroj foto: 2012rok.sk

No tu je trup vodorovne voči zemi a ruky a nohy sú v pravom uhle s ňou. Hlavu zakloníme.

S výdychom sa vraciame do východiskovej polohy.

Póza č. 5 - Strecha

Do základnej polohy sa dostaneme tak, že ležíme na zemi, na bruchu a zdvihneme na ruky len prednú časť trupu, pričom telo zostáva uvoľnené a tvorí časť oblúka. Nohy sú na zemi a prsty sú zapreté o zem.

S nádychom zdvihneme zadok čo najvyššie hore a telo by malo tvoriť trojuholník so zemou, čiže striešku. S výdychom sa vraciame do východiskovej polohy.

Nezabudnite na medzicvik!

Stojíme rovno, s mierne rozkročenými nohami a uvoľnení, ruky sú spustené. S nádychom zdvíhame ruky až do úplného vystretia a sústredíme sa na pohyb energie. S výdychom ruky spúšťame a tiež sledujeme pohyb energie rukami smerom dole.

Medzicvik treba opakovať dvakrát za sebou.

Zlepší kvalitu života

Keď začnete cvičiť 5 Tibeťanov, zistíte, že to nie je len cvičenie, ale aj životný štýl. Ak sa cvičeniu budete venovať každý deň, účinky sa dostavia už po týždni. Budete plni energie, zregenerovaní, bez stresu, zhodíte pár kíl, a ak vás trápila bolesť chrbtice, i tá zmizne.


Toto je tiež veľmi dobré cvičenie. Poznáte ho?

Prečo sa oplatí cvičiť bikram jogu?

olinaa

V kazdom pripade je ale dolezite cvicit kazdy den a to je pre vacsinu ten najvacsi problem, aj pre mna. Vytrvalost-moze sa vynechat max.1 den v tyzdni. Ale ako cviky tiez su uzitocne, ja cvicim len 4.