Ako čokoláda prospieva nášmu telu?

Možno si myslíte, že čokoláda patrí k hriešnym jedlám, pretože jej nedokážete odolať, hoci sa snažíte schudnúť. Opak je však pravdou. Jednak preto, že kakaovník je po latinsky Theobroma cacao, čo znamená pokrm bohov, a tiež preto, že čokoláda patrí k najzdravším potravinám sveta.
horká čokoláda

Najzdravšia je horká čokoláda s čo najvyšším obsahom kakaa. Ak milujete mliečnu, bielu, orieškovú či plnenú sladkú čokoládu, radšej si od nej odvyknite. Ľudské telo je veľmi prispôsobivé.

Ak napríklad prestanete sladiť kávu, spočiatku sa vám bude zdať nechutná, no časom si zvyknete a začnete si ju vychutnávať tak, ako kedysi s cukrom. Tak je to aj s čokoládou. Čaro kakaa a aj tej pravej čokolády je nielen v chuti, ale aj prospešnosti pre zdravie. Najlepšia čokoláda je tá, ktorá obsahuje viac ako 60 percent kakaa.

Je súčasťou ideálneho jedla

Podľa odborníkov k ideálnemu každodennému jedálničku patria tieto suroviny – víno, ryby, cesnak, ovocie, zelenina a čokoláda. Táto kombinácia podľa nich dokáže znížiť riziko vzniku srdcových a cievnych chorôb o neuveriteľných 75 percent.


Prečítajte si o čokoláde viac:

Pochutnajte si na čokoláde! Kvalitná a v malom množstve telu prospieva.

Zdravie zahalené v kakaových bôboch

Kakao je bohaté na zložky nazývané flavonoidy, ktoré sa nachádzajú aj v brusniciach, jablkách,jahodách, cibuli, čaji a červenom víne.

V kakau sa vyskytuje konkrétna skupina flavonoidov s názvom flavanoly, ktoré v krvnom obehu bránia látkam podobným tukom upchávať cievy. Ak znížite mieru zrážania krvi, znížite tým aj riziko vzniku infarktu a mŕtvice.

Ako extra bonus kakao obsahuje horčík, jeden z najdôležitejších minerálov pre zdravie srdca. Okrem toho čokoláda znižuje krvný tlak, zlepšuje inzulínovú citlivosť u zdravých ľudí a netreba zabúdať ani na to, že obsahuje antioxidanty.

kakaové bôby

Čo ukrýva kakaové maslo?

Tuk v čokoláde pochádza z kakaového masla, ktorý má tri zložky. Jednou z nich je kyselina olejová, ktorá sa nachádza aj v olivovom oleji. Ide o veľmi prospešný tuk pre srdce.

Druhou je kyselina stearová, ktorá má na organizmus neutrálne účinky. Treťou je kyselina palmitová, ktorej by sa nemalo konzumovať priveľa. V čokoláde však tvorí len tretinu tuku, preto ak je vaša porcia malá, nemusíte sa ničoho báť.

Treba si však pamätať, že kakaové maslo je veľmi drahé a mnohí výrobcovia ho radšej nahradia mliečnymi tukmi a stuženými olejmi. A to je ďalší dôvod, aby ste siahli po tých najlepších značkách.

Čokoláda nie je pre každého

čokoláda

Čokoláda môže u niektorých ľudí vyvolať návykové správanie, takže aj tu platí, všetko s mierou. Okrem toho čokoláda obsahuje kofeín, takže ak ste naň citliví, s konzumáciou opatrne. Odporúča sa týždenne konzumovať asi 30 až 60 gramov horkej čokolády s najmenej 60 percentami kakaa.


Zdroj:

- 150 najzdravších potravín na svete (Jonny Bowden), Jedlo ako jed, jedlo ako liek (Reader´s Digest výber)

Prečítajte si o čokoláde aj tento článok:

Pochutnajte si na čokoláde! Kvalitná a v malom množstve telu prospieva.

lenockaaa5

Vyskúšajte kvalitné a zdravé čokolady s obsahom Moringy caribbean. Základná receptúra čokolády je inšpirovaná bielou čokoládou, avšak s prímesou prášku z Moringy caribbean je jej konečná farba príjemne zelená.