Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Niekoľko dôvodov, prečo sa oplatí jazdiť na kolobežke

Schudnete, prevetráte si hlavu, rozhýbete sa, precvičíte svaly. Kolobežka už nie je len pre deti. Čoraz častejšie môžete stretnúť i dospelých, jazdiacich po cestách. A niet sa čomu diviť. Kolobežka má mnoho benefitov.

Vplyv kolobežky na svaly a chrbticu

Pokiaľ na kolobežke jazdíte správne, tak ide o zdravú aktivitu. Zapojíte celé telo - svaly na nohách, rukách a stred tela. Konkrétne štvorhlavý sval, celú skupinu svalov dolných končatín (hamstringy a lýtka). Zadok je namáhaný najviac. Do pohybu tiež vstupujú prsné, brušné svaly, biceps a triceps.

Obavy z boľavých krížov mať nemusíte. Na rozdiel od jazdy na bicykli, máte ohnutú chrbticu. Kolobežka šetrí vaše kríže aj chrbát. V zásade ale jazda na kolobežke pomôže „hrbáčom“, pretože vás núti zostať vo vzpriamenej polohe. Len je dôležité striedať nohy vždy po niekoľkých odrazoch, aby nedošlo k preťaženiu.

Zdravotné účinky jazdy na kolobežke

• efektívne posilnenie svalových partií (najmä brucho, kríže stehná a lýtka)

• zlepšovanie kondície

• účinný spôsob spaľovania kalorií

• „duševná sviežosť“ a relax


Prečítajte si tiež:

Bicyklovanie – koľko pri ňom spálite a na čo si dávať pozor?


Kolobežka verzus kondičný beh

Jazda na kolobežke výrazne šetrí kĺby, pretože v nich nedochádza k žiadnym otrasom. Naproti tomu otrasy pri behu môžu mať negatívny vplyv na kĺby a kríže.

Kolobežka verzus jazda na bicykli

Pri jazde na bicykli je aktívne zapojená len dolná časť tela a horná časť „tuhne“, čo môže spôsobovať bolesť krížov. Jazda na kolobežke je ďaleko účinnejšia. Okrem svalstva dolných končatín tiež efektívne zapájame i krížové, brušné, prsné svaly, ktoré zaťažujeme a posilňujeme. Takisto sa vyhneme otlačeninám z tvrdého sedadla na bicykli.

Kolobežka a chudnutie

Kolobežka je účinnou zbraňou proti obezite:

podľa kalorických tabuliek spálite za minútu jazdy na kolobežke pri rýchlosti 18km/hod. 0,76kJ na 1kg váhy, zatiaľ čo na bicykli pri tej istej rýchlosti „len“ 0,46kJ.

Aby ste na bicykli spálili rovnako, museli by ste ísť rýchlosťou cca 30km/hod.

Typy kolobežiek

  1. Kolobežky pre deti - detské kolobežky sú vyrábané už pre deti od 2 rokov.

  2. Kolobežky pre dospelých - kolobežky s nafukovacími kolesami, vhodné do ulíc i terénu.

  3. Skladacie kolobežky – ideálne na kratšie vzdialenosti a sú praktické, lebo šetria miesto.

  4. Freestylové kolobežky - sú vhodné pre adrenalínových športovcov. Dajú sa na nich vykonávať najrôznejšie triky.

  5. Elektrické alebo benzínové kolobežky – sú menej náročné na pohyb a cestu mestom či terénom vám výrazne uľahčia.


Prečítajte si aj tento článok:

Bicyklovanie – koľko pri ňom spálite a na čo si dávať pozor?